משפחה

ניתוח בריאטרי יעיל לטיפול בהשמנה בקטגוריה class 1 לטווח ארוך (Canadian Journal of Surgery)

מחקר חדש מצא כי ניתן לטפל ביעילות בחולים עם השמנת יתר בקטגוריה class 1 באמצעות ניתוח בריאטרי, אשר מפחית את ה-BMI ואף את ההיארעות של מחלות נלוות במשך 5 שנים

מחקר חדש מצא כי ניתן לטפל ביעילות בחולים עם השמנת יתר בקטגוריה class 1 באמצעות ניתוח בריאטרי, אשר מפחית את ה-BMI ואף את ההיארעות של מחלות נלוות במשך 5 שנים. תוצאי המחקר הראו כי ערך ה-BMI הממוצע לאחר הניתוח עמד על 25.6, וכמחצית מהחולים חוו גם הפוגה בתחלואה נלווית כולל יתר לחץ דם. המחקר פורסם לראשונה ב-Canadian Journal of Surgery ב-16 בנובמבר.

אחד ממחברי המחקר, ד”ר סיימון ל. בייקון, יו”ר CIHR SPOR, אוניברסיטת קונקורדיה במונטריאול אמר כי “אנו יודעים שניתוח בריאטרי הוא הכלי היעיל ביותר להורדה במשקל והפחתת היארעות של מחלות נלוות בקרב אנשים עם השמנת יתר חמורה, כך שניתן להסיק שהדבר יהיה דומה בקטגוריית class 1. עם זאת, הממצא המעט מפתיע היה שאפקט זה נמשך 5 שנים, מה שלא תמיד רואים בהשמנת יתר חמורה”. בייקון מוסיף כי “האגודה האמריקאית לכירורגיה מטבולית ובריאטרית והפדרציה הבינלאומית לכירורגיה של השמנת יתר והפרעות מטבוליות תומכות כעת בניתוח בריאטרי בהשמנת יתר בקטגוריית class 1”.

המחקר כלל 37 מטופלים (רובם נשים) עם ממוצע BMI של 33.1 טרם הניתוח ומתוכם 11 סבלו ממחלת הסוכרת. המטופלים נותחו באחד מסוגי הניתוחים הבריאטרים, כך ש-86% נותחו בשיטת שרוול ו-14% בשיטת מעקף קיבה. לאחר מכן, המחקר כלל זמן מעקב של 5 שנים.

ה-BMI הממוצע לאחר 3 שנים ו-5 שנים היה 26.1 ו-25.6, בהתאמה. מבחינת התחלואה הנלווית, הפוגה מיתר לחץ דם (שהוגדרה כלחץ דם נמוך מ-120/80 מ”מ כספית ללא נטילת תרופות להורדת לחץ דם) הושגה על ידי 42% מהמטופלים, והפוגה בדיסליפידמיה (שהוגדרה כפרופיל שומנים תקין ללא נטילת תרופות) הושגה על ידי 64% מהמטופלים. כמו כן, כעבור 5 שנים, הממוצע של ריכוז ההמוגלובין מסוג A1C היה 6.3% ללא תרופות, דבר המעיד על הפוגה חלקית של מחלת הסוכרת.

כעת מתבצעים מחקרים נוספים עם זמן מעקב ממושך של 10 שנים ועם התערבויות שונות שעשויות להשפיע על תוצאי הניתוח.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה