משפחה

מינון נמוך מדי של הידרוקסיכלורוקווין מעלה סיכון לאשפוז בזאבת (ACR 2022)

לופוס זאבת ויקיפדיה
מחקר חדש מראה שחולים עם זאבת שטופלו במינונים נמוכים יותר של הידרוקסיכלורוקין היו בסיכון מוגבר לאשפוז בגלל התלקחויות

מחקר חדש שהוצג במפגש השנתי של הקולג’ האמריקאי לראומטולוגיה (ACR) 2022 מראה שחולים עם זאבת אדמנתית מערכתית (SLE) שטופלו במינונים נמוכים יותר של הידרוקסיכלורוקין (HCQ) היו בסיכון מוגבר לאשפוז בגלל התלקחויות. למרות שמינונים נמוכים יותר של HCQ הפכו לחלק מההנחיות למניעת הסיכון לרטינופתיה ארוכת טווח הנגרמת על ידי HCQ, יש להעריך מחדש את המינון האופטימלי בהתחשב בממצאים החדשים הללו, אומרים החוקרים ל-Medscape. עד כה ידוע כי HCQ הוא אבן יסוד לטיפול ב-SLE שכן הוכח שהוא מגביר את ההישרדות ומפחית התלקחויות. הנחיות לאורך השנים המליצו להפחית מינונים של HCQ, בשנת 2011, הנחיות רפואת עיניים המליצו להגביל את מינון HCQ ל-6.5 מ”ג/ק”ג ליום או פחות ממשקל הגוף האידיאלי כדי להפחית את הסיכוי לרטינופתיה. עבור חולים רבים, זה הצריך מינון נמוך מ-400 מ”ג ליום, כמות המשמשת לעתים קרובות לטיפול בזאבת. בשנת 2016, הנחיות מעודכנות הורידו עוד יותר את המינון של HCQ, והמליצו על 5 מ”ג/ק”ג או פחות. ההשפעות של מינון נמוך יותר על אשפוזים הקשורים ל-SLE לא היו ידועות, והיוו את המוטיבציה למחקר.

החוקרים זיהו חולים עם SLE שנרשם להם HCQ בין ינואר 2011 לדצמבר 2021. בנוסף, הם זיהו חולים שאושפזו במהלך אותו עשור עם SLE כאבחנה העיקרית בשחרור. מתוך 2971 חולים עם SLE שהשתמשו ב-HCQ, 576עברו אשפוז אחד לפחות עם אבחנה של SLE. מתוכם, 108 אושפזו עקב התלקחות SLE והשתמשו ב-HCQ לפני אשפוז זה והיו להם לפחות תקופת בקרה אחת עם שימוש ב-HCQ. כל המטופלים במחקר היו צריכים לקבל תקופת מקרה ותקופת בקרה, תקופת המקרה הייתה 6 חודשים תחת HCQ שהסתיימו באשפוז עבור זאבת ותקופת הביקורת הייתה 6 חודשים תחת HCQ שלא הסתיימו באשפוז.

מינון נמוך של HCQ (≤ 5 לעומת > 5 מ”ג/ק”ג/יום או <400 לעומת 400 מ”ג/יום) שניהם היו קשורים לאשפוזים מוגברים באופן משמעותי עבור SLE (AOR, 4.41; 95% CI, 1.50 – 12.98).

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב-ACR Meeting Abstracts

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה