אימונתרפיה והשפעתה על שרידות לעומת כימותרפיה (JAMA Network Open)

infusion
מטא-אנליזות שפורסמו לאחרונה הראו את יתרונות האימונותרפיה עם מעכבי נקודת בקרה חיסונית (ICIs). הם שיפרו את ההישרדות בכ-10% בהשוואה לכימותרפיה, ולא הפחיתו את איכות החיים

צמד מטא-אנליזות שפורסמו לאחרונה איששו את היתרונות של אימונותרפיה עם מעכבי נקודת בקרה חיסונית (ICIs). הראשונה הראתה כי ICIs שיפרו את ההישרדות בכ-10% בהשוואה לכימותרפיה, והשנייה הראתה כי ICIs אינם פוגמים באיכות החיים בחולי סרטן. נתוני ההישרדות החדשים מגיעים מסקירה שיטתית ומטה-אנליזה של 13 ניסויים קליניים בשלושה סוגי סרטן: סרטן ריאות עם תאים שאינם קטנים, קרצינומה של האורותל ומלנומה.

החוקרים השתמשו בשיטת Cox-TEL כדי להתגבר על הבעיות של זנבות ארוכים והצלבה מוקדמת שנראו בניסויים קודמים. הצוות העריך את יתרונות ההישרדות הכוללים של טיפול ICI (לעומת כימותרפיה) לפני ואחרי התאמת Cox-TEL. הם שינו את יחסי הסיכון היחסיים של Cox (HRs) ל-Cox-TEL HRs עבור מטופלים חיים בטווח קצר (ST-HR) וקבעו את ההבדל בפרופורציות עבור חולים עם הישרדות ארוכת טווח (LT-DP) על ידי Cox-TEL. בכל שלושת סוגי הסרטן, ה-ST-HR להישרדות כללית היה גדול באופן עקבי מ-Cox HR, מה שמצביע על תרומתה של אוכלוסיית השורדים לטווח הארוך להערכת Cox HR. הממצאים שהראו הישרדות כוללת היו 0.75 לקבוצת HR (95% CI, 0.70 – 0.81) 0.86 לקבוצת ST-HR (95% CI, 0.81 – 0.92) ו-0.08 לקבוצת LT-DP (CI 95%, 0.06 – 0.10). בנוסף לכך, נראתה עלייה עקבית של כ-10% בהשוואה לכימותרפיה בחולים עם הישרדות ארוכת טווח שקיבלו טיפול ICI.

מחקר נוסף, מצא שלטיפול ב-ICI יש השפעה חיובית על איכות החיים של המטופל וניתן לשלבו עם תרופות אחרות נגד סרטן מבלי להחמיר את איכות החיים. ממצאים אלו מבוססים על סקירה שיטתית ומטה-אנליזה של 34 ניסויים קליניים אקראיים שכללו 18,709 חולים עם גידולים סולידיים. לעומת זאת, החוקרים מדווחים שבניסויים שבחנו שילובים המכילים ICI, מידת השיפור לטובת אימונותרפיה לאחר 12 או 24 שבועות הייתה מוגבלת ומתחת לסף הרלוונטי מבחינה קלינית. לדבריהם, תוצאה זו, אינה מאפשרת להסיק על איכות חיים טובה יותר הקשורה לבריאות בחולים המטופלים בשילוב ICI. עם זאת, הם תומכים במסקנה ששילובי התרופות לא הרעו את איכות החיים של המטופל בהשוואה לקבוצות הביקורת.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב-JAMA Network Open

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה