משפחה

איכות חיים טובה יותר עם מתן תוך-צפקי רציף של אינסולין (Diabetes Care)

ממחקר חדש שפורסם ב-Diabetes Care עולה כי חולים מדווחים על איכות חיים טובה יותר עם טיפול תוך-צפקי רציף, בהשוואה לטיפול תת-עורי של אינסולין.

החוקרים דיווחו בעבר כי טיפול תוך-צפקי רציף באינסולין מביא לאיזון טוב יותר של רמות הסוכר בדם, בהשוואה לטיפול מוגבר באינסולין תת-עורי. במאמר החדש הם מדווחים על איכות החיים הבריאותית ושביעות הרצון מהטיפול בקרב 23 מבוגרים עם סוכרת מסוג 1, שלקחו חלק במחקר להערכת שתי הגישות. במשך 6 חודשים החולים קיבלו טיפול אינטנסיבי באינסולין תת-עורי, ולאחר מכן טיפול תוך-צפקי למשך 6 חודשים, או להיפך. אינסולין במתן תת-עורי ניתן באופן רציף או ע”י זריקות בהתאם לטיפול שקיבל החולה טרם המחקר.

החוקרים מדווחים על עליה משמעותית בשישה מדדים בשאלון Short-Form Health Survey בעקבות טיפול תוך-צפקי. יוצאי הדופן היחידים היו תפקוד חברתי וכאב גופני.

לפי מדד World Health Organization-Five Well-Being Index, שיעור החולים עם מדד של פחות מ-50 נקודות עדות לבריאות נפשית ירודה היה נמוך יותר משמעותית לאחר טיפול תוך-צפקי (6 לעומת 13, p=0.02).

יתרה מזאת, שיעור אירועי היפוגליקמיה והיפוגליקמיה היה נמוך יותר במהלך שלב הטיפול התוך-צפקי, עם שביעות רצון גבוהה יותר מהטיפול.

החוקרים מציינים כי חולים העדיפו טיפול בגישה תוך-צפקית, חרף העובדה שדרש אשפוז לבית החולים וניתוח להכנסת המשאבה. הטיפול כרוך בעלויות גבוהות פי שתיים, בהשוואה לעירוי תת-עורי רציף של אינסולין.

החוקרים מסכמים וכותבים כי יש לשקול את אפשרות טיפול תוך-צפקי רציף באינסולין, לפחות כאשר טיפול אינטנסיבי תת-עורי באינסולין אינו מביא לשביעות הרצון הרצויה מהטיפול.

Diabetes Care 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה