משפחה

תוצאות מאכזבות ל-Belotecan בטיפול בהישנות סרטן ריאות מסוג SCLC (מתוך Lung Cancer)

בחולים עם הישנות סרטן ריאות מסוג SCLC (Small Cell Lung Cancer), למתן Belotecan פעילות צנועה בלבד כנגד הגידול, כך עולה מתוצאות מחקר בשלב II.

במחקר הלא-אקראי בחנו החוקרים את היעילות והרעילות של Belotecan בחולים עם הישנות הגידול, לפחות שלושה חודשים לאחר תגובה מלאה או חלקית לטיפול כימותרפי בשילוב Irinotecan-Platinum. החולים קיבלו טיפול תוך-ורידי ב- Belotecan, במינון 0.5 מ”ג למ”ר ליום, למשך חמישה ימים רצופים, אחת לשלושה שבועות.

היעד העיקרי היה שיעורי התגובה. יעדים משניים כללו את הזמן עד להתקדמות, שיעורי ההישרדות הכוללים, משך התגובה ובטיחות הטיפול. כל 27 המשתתפים במחקר עברו הערכה לרעילות והישרדות; ב-25 חולים בחנו החוקרים את התגובה לטיפול.

החוקרים מדווחים כי לאחר חציון מעקב של 11 חודשים, שיעורי התגובה הכוללים עמדו על 22%. שיעורים אלו דומים למשטרי טיפול ק-שני בהישנות SCLC, אך עלו על הקריטריונים שהוגדרו מראש להגדרת יעילות.

עם זאת, החוקרים כותבים כי שיעורי התגובה אינם מבטיחים, בהשוואה לשיעורי התגובה לטיפול ב-Topotecan (היקמטין), תרופות בודדות אחרות דוגמת Paclitaxel, Docetaxel, Gemcitabine, Vinorelbine, Pemetrexed ובעיקר Amrubicin, המצוי תחת מחקר קליני.

חציון הזמן עד להתקדמות עמד על 4.7 חודשים, וחציון ההישרדות עמד על 13.1 חודשים.

התופעות הרעילות הנפוצות ביותר, בדרגה 3/4, כללו נויטרופניה (93%) ותרומבוציט ופניה (48%). החוקרים מציינים כי הרעילויות היו קלות לטיפול, בהשוואה למחקרים היסטוריים להערכת Irinotecan ו-Topotecan. תועד מקרה תמותה אחד בלבד עקב דלקת-ריאות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בעוד ש- Belotecan לא נמצא יעיל במחקר הנוכחי, תרופות דומות אחרות באותו שוק, יספקו לחולים הזדמנויות רבות יותר ויתרונות כלכליים. הם מציינים כי המחקר נערך באסיה ודרושים מחקרים נוספים, בעיקר בחולים ממדינות מערביות.

Lung Cancer 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה