משפחה

הזרקת סטרואידים לתוך המפרק טובה עדיפה על טיפול סיסטמי ל-Rheumatoid Arthritis (מתוך J Rheumatol)

ממחקר חדש עולה כי הזרקה תוך-מפרקית של קורטיקוסטרואידים (IA IntraArticular) עדיפה על פני הזרקה לשריר (IntraMuscular IM) לטיפול ב-Rheumatoid Arthritis, לפחות בטווח הקצר.בתקופת מעקב ארוכה יותר, היתרון של מתן IA נעלם ברובו, אך נראה כי גישה זו מלווה בתופעות לוואי מעטות יותר בהשוואה למתן IM.

החוקרים עקבו אחר 69 נבדקים שסבלו ממספר מפרקים נפוחים, וחילקו אותם באקראי לשתי קבוצות. קבוצה אחת טופלה ב- IA triamcinolone hexacetonide והקבוצה השניה טופלה ב- IM mini-pulse therapy with triamcinolone acetonide במינון דומה. החוקרים השתמשו בקריטריונים סטנדרטים להערכת התגובה לטיפול לאחר שבוע 1, 4, 12 ו-24.

ב-4 השבועות הראשונים, הסיכוי להופעת שיפור מתון או רציני במצב המחלה היה גדול יותר בקבוצת IA. בשבוע 4, אחוז הנבדקים שענה על קריטריוני השיפור שלAmerican College of Rheumatology (ACR) 20% עמד על 73.5% בקבוצת IA, לעומת 42.8% בקבוצת IM. אחוז הנבדקים שענה על קריטריוני השיפור של ACR50 עמד על 29.4% בקבוצת IA, ו-5.7% ב-IM.

מתן IA היה עדיף גם מבחינת מספר המפרקים הרגישים, השפעות על לחץ הדם, מספר תופעות הלוואי, תפיסת המחלה ע”י החולה ומספר הפניות לרופא או הביקורים בבתי חולים. יתרה מזו, נמצא קשר בין מתן IA ובין ירידה משמעותית ב-Adrenocorticotropic Hormone בשבועות 4 ו-12.

לדברי החוקרים, המחקר תומך בתפיסה לפיה גישה אגרסיבית יותר לטיפול בחולי RA, עשויה לכלול גם הזרקה לתוך מפרקים שונים במטרה להגביר את יעילות הטיפול.

J Rheumatol 2005;32:1691-1698.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה