משפחה

בדיקת דפוס שבירת קרני X בשיער עשויה לשמש באיבחון מוקדם של סרטן שד (Int J Cancer)

ממצאים ממחקר שנערך בבעלי חיים מעידים כי מדידת דפוס השבירה קרני X בשיער עשוי לשמש באיבחון סרטן שד בשלב מוקדם ובמעקב אחר תוצאות הטיפול. ממצא זה מחזק את תוצאותיו של מחקר קודם ושל עבודה מחקרית שעדיין מבוצעת על-ידי אותה קבוצת חוקרים.

במחקר הראשוני, שתוצאותיו פורסמו בשנת 1999, העלו החוקרים לראשונה את האפשרות לאיבחון סרטן שד על-פי דפוס השבירה בשיער. הדיווח העיד על קשר בין שכיחות מקרי סרטן השד לבין שינויים בדפוס השבירה.

במחקר הנוכחי מציינים החוקרים כי הדיווח הקודם נתקל בתגובות רבות שהביעו ענין וגם ספקנות. לדבריהם, ניסו קבוצות אחרות, ללא הצלחה, לשחזר את הממצאים, אך אף אחת מהן לא השתמשה בפרוטוקול הניסויים המקורי.

בכדי להמשיך ולחקור בנושא, בחנו במחקר הנוכחי החוקרים את השינוי בדפוס השבירה של קרני X בשיער השפם שהוסר מעכברי nude לפני שבוצעה בהם השתלת תאי סרטן שד אנושי ו-8 שבועות לאחר ההשתלה.

הממצאים מחזקים את התוצאות שהתקבלו בעבר בשיער גופם של בני אדם. דפוס השבירה שנצפה נמצא בהתאמה להימצאותם של תאי סרטן שד ולהכפלתם.

החוקרים מסיקים כי הממצאים מעידים שביצוע בדיקות סריקה לא פולשניות אלו, עשוי לסייע לא רק בזיהוי סרטן שד בשלב מוקדם הרבה יותר בהשוואה לשיטות המשמשות כיום, אלא גם בבדיקת מידת ההצלחה של הטיפול.

לידיעה במדסקייפ

Int J Cancer 2005;114:969-972.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה