משפחה

גורמי סיכון בילדים עם ליקוי ראייתי ללא סיבה טרום או אחר לידתית ידועה (Paediatric & Perinatal Epidemiology)

נבדקו גורמי סיכון לראיה לקוייה בילדים ללא סיבה טרום או אחר לידתית, לירידה בבהירות ראיה. ילדים אשר נולדו בין 1979-98 עם ראיה לקוייה זוהו ממאגר נתונים שוודי. תכונות אימהיות כמו גיל האם, שיויון, הרגלי עישון בתחילת ההריון, השכלת האם, לאום, ותת-פוריות נבדקו, וכמו כן איבחון אימהי של קדם רעלת הריון, שלב שני מתמשך של צירים, שיליה שנפרדה מוקדם מידי מקיר הרחם (Abruptio placentae ) ושיליה שנמצאת ליד כניסת הרחם (placenta praevia). אופן הלידה נותח, כמו גם משקל היילוד, ומשקל היילוד ביחס לגילו בלידה.

שיליה שנפרדה מוקדם מידי היא גורם הסיכון המשמעותי ביותר (OR = 8.24 [95% CI 5.01, 13.51]). עישון לא הראה עלייה סטטיסטית משמעותית בסיכון. יש סיכון בלידת עכוז  (OR = 2.01 [95% CI 1.28, 3.17]). קדם רעלת הריון היתה קשורה לסיכון גבוה (OR = 2.22 [95% CI 1.46, 3.38]). יש עלייה בסיכון במשקל לידה נמוך וקטן לגיל הלידה וכמו כן למשקל לידה  > 4 קג’ וגדול לגיל הלידה.

במחקר נמצא כי גורמי סיכון שיש לשים אליהם לב בילדים עם ליקוי ראייתי במהלך הלידה הם שיליה שהופרדה מוקדם מידי, קדם רעלת הריון, משקל לידה נמוך או גבוה במיוחד, ולידת עכוז, גורמים שיש לשקול כאשר דנים בסיכונים, יתרונות, או מחקר נרחב בניתוח קיסרי.

לתקציר הידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה