משפחה

בחולי rheumatoid arthritis נשמר כוח השרירים שהושג באמצעות אימון גופני (Ann Rheum Dis)

חוקרים מדווחים כי מעקב אחר חולים הסובלים מ-rheumatoid arthritis, RA, בשלבים מוקדמים מראה כי חיזוק השרירים שהושג במהלך תוכנית אימונים מוקדמת ומבוקרת נשמר לאורך שנים.

החוקרים חילקו באקראי 70 חולי RA בשלבים מוקדמים לקבלת אימוני כוח המערבים את כל קבוצות השרירים בביתם או לקבלת פעילות תנועה ומתיחה. בנוסף, הנבדקים עודדו להשתתף בפעילויות ארוביות פעמיים עד שלוש פעמים בשבוע.

החוקרים כותבים כי בכדי למנוע את אובדן כוח השרירים הנגרם כתוצאה מהמחלה, יש להתחיל בשיחזור ובשיפור מאגרי השריר עם ההופעה הראשונית של RA.

בקרב 62 החולים שהשלימו את שתי שנות האימונים עלו ערכי אינדקסי כוח השרירים בממוצע ב-68 בקרב נבדקים בקבוצת אימוני חיזוק השרירים וב-35 בקבוצת אימוני התנועה. אולם, למרות שיפורים ניכרים אלה, נותרו ערכי צפיפות המינרלים בעצם (BMD) קבועים למדי.

לאחר מכן התבקשו כל החולים לעבור לקבוצת אימוני הכוח המבוקרים עצמאית. מעקב שנערך כעבור 3 שנים בקרב 59 הנבדקים שבהם הוא התאפשר הראה כי השיפור בכוח השרירים נשמר. ערכי ה-BMD נותרו קבועים ושיעור הנזק שהוערך באופן רדיוגרפי נותר נמוך.

כל החולים טופלו באמצעות תרופות אנטי-ראומטיות המשנותאת מהלך המחלה (DMARDs). החוקרים מסכמים כי חולים אלה יכולים להשתתף בבטחה בפעילות פיזית יישומית, מותאמת אישית, שעוצמתה נמוכה.

Ann Rheum Dis 2004;63:910-916.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה