צריכה רבה של סידן ואבץ לפני היריון עשויה למנוע הפרעות יתר לחץ דם של היריון (מתוך כנס NUTRIENTS)

צריכה רבה יותר של אבץ וסידן לפני הפריה מלווה בסיכויים נמוכים יותר לאבחנה של הפרעות יתר לחץ דם של היריון, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס NUTRITION.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הפרעות יתר לחץ דם של היריון הן הגורם השני בשכיחותו לתמותה אימהית, לאחר דימום אימהי. מחקר קודם מצא כי הפרעות יתר לחץ דם של היריון עשויות להשפיע על בריאות הלב של הילד ולהעלות את הסיכון לאירוע מוחי בנשים.

החוקרים השלימו שני ניתוחים נפרדים על-בסיס נתונים אודות 7,737 נשים הרות ללא יתר לחץ דם כרוני ממחקר Nulliparous Pregnancy Outcomes Study: Monitoring Mothers To Be. ניתוח אחד התמקד בקשר בין הפרעות יתר לחץ דם של היריון ובין צריכת אבץ והניתוח השני התמקד בצריכת סידן.

במסגרת המחקר נבחן המידע התזונתי של הנשים במהלך שלושת החודשים שקדמו להריון באמצעות שאלוני תזונה. צריכת אבץ וסידן נקבעה על-פי תכולת סידן ואבץ במוצרי מזון ותוספים. לאחר תקנון למצב הבריאותי, משתנים דמוגרפיים ואורחות חיים דוגמת מדד מסת גוף, הרגלי עישון וגיל, החוקרים מצאו כי הן צריכת אבץ והן צריכת סידן נקשרו בקשר הפוך עם הסיכון להפרעת יתר לחץ דם של היריון.

בנשים בחמישון העליון של צריכת סידן לפני ההיריון תועדה ירידה של 24% בסיכון להתפתחות הפרעות יתר לחץ דם של היריון, בהשוואה לאלו בחמישון התחתון. בדומה, בנשים ברבעון העליון של צריכת אבץ נרשמה ירידה של 38% בסיכון להתפתחות הפרעות אלו, בהשוואה לאלו ברבעון התחתון.

החוקרים מציינים כי הם זיהו קשר משותף בין אבץ וסידן ובין הפרעות יתר לחץ דם של היריון, רמז להשפעה סינרגיסטית אפשרית של שני מרכיבים אלו על הסיכון להפרעות יתר לחץ דם של היריון. הם מוסיפים כי הממצאים מדגישים את חשיבות תזונה בריאה לפני היריון, בפרט צריכה הולמת של אבץ וסידן.

מתוך כנס NUTRIENTS

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה