הגדלת צריכת סיבים תזונתיים עשויה להפחית את הסיכון לכאבי ראש או מיגרנה במבוגרים (Front Nutr)

במאמר שפורסם בכתב העת Frontiers in Nutrition מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי הגדלת צריכת סיבים תזונתיים עשויה להפחית את הסיכון להתפתחות כאבי ראש חמורים או מיגרנה במבוגרים בארצות הברית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים רבים אודות ההשפעה של סיבים תזונתיים על כאבי ראש חמורים או מיגרנה. לאור זאת, הם ביקשו לבחון את הקשר בין צריכת סיבים תזונתיים ובין שיעורי הימצאות כאבי ראש חמורים או מיגרנה.

מחקר החתך כלל 12,710 משתתפים, כאשר כל הנתונים נאספו מסקרי NHANES (National Health and Nutrition Examination Survey) בשנים 1999-2004. ניתוח רב-משתני הושלם במטרה לקבוע את הקשר בין צריכת סיבים תזונתיים ובין כאבי ראש חמורים או מיגרנה.

החוקרים מדווחים כי שיעורי ההיארעות הכוללים של כאבי ראש חמורים או מיגרנה במחקר הנוכחי עמדו על 19.9% (2,527 חולים מבין 12,710 מבוגרים).

לאחר תקנון למשתנים רלבנטיים, החוקרים זיהו קשר הפוך מובהק סטטיסטית בין צריכת סיבים תזונתיים ובין כאבי ראש חמורים או מיגרנה, כאשר שיעורי ההימצאות הנמוכים ביותר תועדו בחמישון החמישי (יחס סיכויים של 0.74, רווח בר-סמך 95% של 0.61-0.90).

מהנתונים עלה כי כל עליה של 10 גרם ביום בצריכת סיבים תזונתיים לוותה בירידה של 11% בשיעורי הימצאות כאב ראש חמורים או מיגרנה. עם זאת, לא תועד קשר הפוך דומה בקרב אלו עם מדד מסת גוף בטווח 25-30.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הגדלת צריכת מזונות עתירי-סיבים עשויה להגן מפני כאבי ראש חמורים או מיגרנה. הם קוראים להשלים מחקרים פרוספקטיביים נוספים במטרה לאשר את הקשר הנ”ל בטרם ניתן יהיה לקבוע המלצות תזונתיות בנושא.

 

Front Nutr, Jan 4, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה