כלמ היום דיברו על הדו”ח הזה של מכון גרטנר באשר למידת הההדבקה של ילדים, כמה שיקבע אם ניתן יהיה לחהזיר את מערכת החינוך לשגרה .
המחקר של המכון התבסס על מודל הדבקה של משפחה בבני ברק. להלן הסיכום וההמלצות:
מסקנות והשלכות:
במחקר זה נעשה שימוש בשני מודלים. מודל ההדבקות במשפחה מצביע על כך שסיכוי ההידבקות של ילדים נמוך מזה של מבוגרים -( 20% -50% ביחס למבוגרים ) כאשר ילדים צעירים נדבקים פחות. אותו מודל מצביע על כך שסיכוי הילדים להדביק הוא 25% -75% ביחס למבוגרים עם תלות נמוכה בגיל הילד.
המודל השני (הבינומי) מצביע גם הוא על כך שסיכויי ההידבקות של ילדים נמוכים מאלו של המבוגרים, אך אינם זניחים.
בכל הנוגע למערכת החינוך שאלה מרכזית היא באיזו מידה הדבקה בתוך מוסדות החינוך תשפיע על קצב התפשטות המגפה הכולל בארץ. על מנת לענות על שאלה זו יש צורך להתייחס למאפייני ההדבקה, למאפיינים חברתיים של מוסדות החינוך )ריבוי מפגשים בין ילדים(, ולמידת היישום של כללי הריחוק החברתי ודרישות שמירת ההיגיינה במוסדות אלו.
בהתחשב בכל אלו פוטנציאל ההשפעה של פתיחת מערכת החינוך על התפשטות המגיפה עשוי להיות משמעותי, אך לא ניתן להעריכו בצורה וודאית בשלב זה.
המלצות:
היות ופוטנציאל ההשפעה של פתיחת מערכת החינוך על התפשטות המגיפה עשוי להיות משמעותי, אנו ממליצים למקבלי ההחלטות לנהוג במשנה זהירות, ובשלב זה לבצע את פתיחת מערכת החינוך והחזרה ללימודים, באופן מדורג ובפריסה על פני זמן תוך כדי ניטור ובקרה כמומלץ בהמשך.
הערת המערכת: אם צריך לסכם אז לא נראה שהדו”ח וההמלצות כאן הוסיפו מידע שלא היה ידוע קודם לכן ונראה שהגישה של חזרה מדורגת ללימודים נותרה בעינה. בתוך כך כדאי לציין את הקריאה של ראשי האיגוד לרפואת ילדים הקוראים, באומץ רב צריך להגיד, לחזרה ללימודים, אמנם באופן מבוקר אבל באופן החלטי וברור.
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!