האם בדיקת נוגדנים כנגד נגיף הקורונה תסייע בהוצאה מבידוד? (מתוך WebMD)

בדיקת דם מהירה להערכת התפתחות חסינות כנגד COVID-19 עשויה לסייע בהוצאת אנשים רבים שנדרשו להיכנס לבידוד בעקבות חשיפה לחולה שאובחן עם המחלה הנגיפית. מומחים רבים סבורים כי בדיקות סרולוגיות לזיהוי נוגדנים בדם עשויות לסייע בזיהוי נבדקים אשר פיתחו מחלה קלה ואינם מודעים כלל לחשיפתם לנגיף.

בתקווה לגלות בדיוק עד כמה הנגיף התפשט, ה-National Institute of Health הודיע כי בכוונתם לחפש אחר 10,000 מתנדבים ללא היסטוריה ידועה או תסמינים של COVID-19, במטרה לבחון בכמה מאלו ניתן לזהות נוגדנים בדם.

המומחים מסבירים כי לא ברור עד כמה תגובת הנוגדנים מנטרלת את הנגיף, שכן לאחר השלמת בדיקת נוגדנים יש לבחון אם באלו שפיתחו נוגדנים כנגד הנגיף עדיין תתכן הדבקה חדשה. עם זאת, דבר זה לא יהיה אפשרי עד שמספר גדול של נבדקים שנמצא חיובי לנוגדנים ישוב לעבוד ואז ניתן יהיה לבחון אם הם נדבקו מחדש או לא.

הכותבים מסבירים כי בשלב זה אין נתונים התומכים בכך שעל-פי בדיקת נוגדנים ניתן לקבוע אם אנשים יכולים לשוב בבטחה למקום עבודתם.

מעבר לכך, יש לקחת בחשבון את היקף האתגר בהשלמת בדיקות נוגדנים בכולם. עם למעלה מ-300 מיליון אנשים בארצות הברית, כ-3 מיליון בדיקות אבחנתיות שהושלמו עד כה מהווים בקושי 1% מהאוכלוסיה.

בעיה נוספת נוגעת לבדיקות לא מהימנות. בבריטניה, ספרד ובמקומות אחרים בעולם, תוצאות בדיקות שגויות ניפצו את התקוות לבדיקה מהירה ומדויקת. בארצות הברית, ההחלטה של מנהל המזון והתרופות האמריקאי החליט להקל על הבקרה של בדיקות נוגדנים עלולה להוביל להשלכות שליליות.

בכל אופן, בשלב זה אין בדיקה היכולה לקבוע אם ניתן לשוב לשגרה היומיומית בבטחה. אין בדיקה טובה דיו כעת ולמרות שיש חברות הטוענות אחרת, אין בדיקה שאושרה באופן ספציפי ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי.

לאור אי הודאות הרבה סביב בדיקת נוגדנים, הצורך האמיתי הוא בכדור המפחית את משך המחלה או משך הזמן שחולה מדבק לאחרים, או טיפול העשוי למנוע את ההדבקה מלכתחילה.

מתוך WebMD

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה