אנדוקרינולוגיה,סוכרת ומטבוליזם

טיפול ב ARNI מביא לערכי NNT דומים בהשוואה לטיפול סטנדרטי במטופלים עם אי ספיקת לב ו EF מופחת. אנליזה של נתונים מתוך מחקר PAPADIGM-HF. (מתוך JAMA Cardiology)

ה number needed to treat (NNT) למניעת תמותה קרדיווסקולרית ואשפוז בגין אי ספיקת לב בטיפול ב angiotensin receptor-neprilysin inhibitor (ARNI) (sacubitril/valsartan) בחולי אי ספיקת לב עם מקטע פליטה מופחת (heart failure with reduced ejection fraction, HFrEF), משתווה לטיפול סטנדרטי בחסם ACE, במחקר ה PARADIGM-HF. כך על פי אנליזה שפורסמה ב JAMA Cardiology בנובמבר 2018.

מטרת האנליזה היתה להעריך את ה NNT ל 5 שנים בהשוואת טיפול ב ARNI מול ACE-Converting Enzyme Inhibitor (ACEI), באוכלוסיית המחקר הכללית ובתת אוכלוסיות של מחקר ה PARADIGM-HF. מחקר זה היה מחקר אקראי כפול סמיות, רב מרכזי ורב לאומי, אשר השווה בין טיפול ב sacubitril-valsartan ו enalapril.

במחקר הוכללו 8399 מטופלים, עם ממוצע גילאים של 63.8 שנים ומקטע פליטה קטן/שווה ל 40% (EF ≤ 40%). המחקר חל בשנים 2009-2014, והאנליזה בוצעה במרץ 2018. המטופלים הוקצו באופן אקראי לקבלת sacubitril/valsartan או enalapril. התוצאים העיקריים שנבדקו היו תמותה קרדיווסקולרית או אשפוז בגין אי ספיקת לב (HF), תמותה קרדיווסקולרית, ותמותה מכל סיבה.

ה NNT המוערך ל 5 שנים לתמותה קרדיווסקולרית או אשפוז בגין אי ספיקת לב עם טיפול ב ARNI בהשוואה ל ACE היה 14, עם ערכים שנעו בין 12-19 בתתי הקבוצות. ה NNT לתמותה מכל סיבה בטיפול ב ARNI בהשוואה ל ACEI היה 21, עם ערכים שנעו בין 16-31 בתתי הקבוצות. NNT המוערך ל 5 שנים עבור תמותה מכל סיבה בטיפול ב ARNI בהשוואה ל imputed placebo היה 11.

לשם השוואה, במחקרים אחרים ה NNT לתמותה מכל סיבה בתוך 5 שנים היה: 18 ל ACEI, 24 ל ARB, 8 לחסמי בתא, 15 ל mineralocorticoid antagonists, 14ל ICD, 14 עבור cardiac resynchronizing therapy.

מסקנת החוקרים היתה כי NNT ל 5 שנים בטיפול ב ARNI בהשוואה לחסמי ACE היה בר השוואה עם טיפולים סטנדרטים באי ספיקת לב הן עבור אוכלוסיית המחקר הכללית והן עבור תת אוכלוסיות. נתונים אלה מחזקים את ההנחיות האחרונות המעודדות טיפול ב angiotensin receptor-neprilysin inhibitor במטופלים המתאימים עם אי ספיקת לב המלווה בירידה במקטע הפליטה. דיווחים קודמים ממחקר ה PARADIGM-HF הראו ירידה קצרת טווח בסיכון לקבוצת ה ARNI, אך אנליזה זו מדווחת על תוצאות מעקב של 5 שנים.

Estimated 5-Year Number Needed to Treat to Prevent Cardiovascular Death or Heart Failure Hospitalization With Angiotensin Receptor-Neprilysin Inhibition vs Standard Therapy for Patients With Heart Failure With Reduced Ejection Fraction. An Analysis of Data From the PARADIGM-HF Trial November 28, 2018.

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה