שיעורי הישרדות ללא-אירועים מוחיים טובים יותר לאחר TAVR בהשוואה להתערבות ניתוחית (J Am Coll Cardiol)

בחולים עם היצרות חמורה של מסתם הוותין שהוגדרו כמועמדים בסיכון גבוה לניתוח והופנו לפרוצדורת TAVR (Transcatheter Aortic Valve Replacement) עם התקן CoreValve של חברת מדטרוניק תועדו תוצאות קליניות טובות יותר לאחר שלוש שנים, בהשוואהל חולים לאחר ניתוח פתוח להחלפת מסתם הוותין, כך עולה מנתוני מחקר CoreValve High Risk Study, שהוצגו במהלך כנס ה-American College of Cardiology.

במסגרת המחקר, 750 חולים עם היצרות מסתם הוותין, בסיכון ניתוחי גבוה, חולקו באקראי לפרוצדורת TAVR (391) או התערבות ניתוחית (359) ב-45 מרכזים בארצות הברית. גיל המשתתפים הממוצע עמד על 83 שנים, 53% היו גברים. מרבית החולים הוגדרו בסיווג NYHA של 3 או 4.

לאחר שלוש שנים, 407 חולים (228 חולים לאחר TAVR ו-179 חולים לאחר ניתוח) שרדו עם נתונים זמינים אודות מצבם.

מהנתונים עולה כי שיעורי התמותה מכל-סיבה (32.9% לעומת 39.1%), שיעור האירועים המוחיים (12.6% לעומת 19.0%), שיעור סיבוכים קרדיווסקולאריים וצרברווסקולאריים מג’וריים (40.2% לעומת 47.9%) היו כולם נמוכים יותר משמעותית בקבוצת החולים לאחר TAVR, בהשוואה לקבוצת החולים לאחר התערבות ניתוחית.

החוקרים לא מצאו עדות קלינית לתרומבוזיס של המסתם או להידרדרות מבנית של המסתם בשתי הקבוצות.

תוצא הסיום המשולב של תמותה מכל-סיבה והישרדות היה נמוך יותר משמעותית בקבוצת החולים לאחר TAVR, בהשוואה לתוצאות לאחר התערבות ניתוחית. עם זאת, בניגוד לממצאים לאחר שנתיים, למרות ששיעורי התמותה מכל-סיבה לאחר TAVR נותרו נמוכים יותר בהשוואה להתערבות ניתוחית, הבדל זה לא היה עוד מובהק סטטיסטית.

למרות זא, בחולים לאחר TAVR תועדו שיעורי היארעות נמוכים יותר של סיבוכים קרדיווסקולאריים וצרברווסקולאריים מג’וריים, מפל ממוצע לאורך מסתם הוותין שהיה נמוך יותר, פתח יעיל גדול יותר ופחות סימנים להידרדרות המודינאמית של המסתם (כל ההבדלים היו מובהקים סטטיסטית). עם זאת, בחולים לאחר TAVR תועדה שכיחות גבוהה יותר של אי-ספיקה מתונה או חמורה של מסתם הוותין וכן השתלת קוצב לב.

החוקרים מאמינים כי ממצאים אלו תומכים בשימוש בהתקן CoreValve בפרוצדורות TAVR כטיפול הבחירה בחולים בסיכון ניתוחי גבוה.

J Am Coll Cardiol 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה