היעילות והבטיחות של Ivabradine בחולים עם אי-ספיקת לב סיסטולית וסוכרת (Eur J Heart Fail)

במאמר שפורסם בכתב העת European Journal of Heart Failure מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי ללא תלות בנוכחות או העדר סוכרת, הטיפול ב- Ivabradine(קוראלאן) נמצא בטוח ויעיל בחולים עם אי-ספיקת לב סיסטולית.

סוכרת בחולים עם אי-ספיקת לב כרונית מלווה בפרוגנוזה גרועה יותר, כאשר טיפול ב- Ivabradine יעיל ובטוח באוכלוסיית חולים זו.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הפרופיל הקליני והתוצאות בחולים עם אי-ספיקת לב סיסטולית, עם ובלי סוכרת, ולהעריך את היעילות והבטיחות של Ivabradine על-פי מצב הסוכרת.

מדובר בניתוח פוסט-הוק של חולים ממחקר SHIFT, מחקר אקראי-מבוקר במבוגרים בקצב סינוס עם אי-ספיקת לב סיסטולית, מקטע פליטה של חדר שמאל של 35% ומטה, קצב לב במנוחה של 70 פעימות לדקה ומעלה. החולים חולקו באקראי לטיפול ב- Ivabradine (עליית מינון עד 7.5 מ”ג, פעמיים ביום) או פלסבו. נוכחות סוכרת התבססה על הרשומות הרפואיות בתחילת המחקר.

תוצא הסיום המשולב כלל תמותה קרדיווסקולארית או אשפוזים בשל החמרת אי-ספיקת לב.

מבין 6,505 חולים, 30% אובחנו עם סוכרת, 32% מהם טופלו באינסולין. שיעורי תוצא הסיום המשולב היו גבוהים יותר בחולים עם סוכרת (יחס סיכון מתוקן של 1.18) וכך גם אשפוזים בשל החמרת אי-ספיקת לב (יחס סיכון מתוקן של 1.28). תוצא הסיום היה נפוץ יותר בחולים שטופלו באינסולין (יחס סיכון מתוקן של 1.43).

הטיפול ב- Ivabradine הביא להפחתה משמעותית בשיעורי תוצא הסיום המשולב בחולים עם ובלי סוכרת (יחס סיכון מתוקן של 0.80 ו-0.84, בהתאמה), בהשוואה לפלסבו. אירועים חריגים היו נפוצים יותר משמעותית בחולי סוכרת (78%) בהשוואה לאלו ללא סוכרת (74%).

ללא תלות בנוכחות סוכרת, שיעורי ההיארעות של אירועים חריגים חמורים לא היו שונים משמעותית בין Ivabradine ובין פלסבו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי סוכרת מלווה בפרוגנוזה גרועה יותר של חולים עם אי-ספיקת לב סיסטולית, כאשר ללא תלות בנוכחות או העדר סוכרת, טיפול ב-Ivabradine נמצא יעיל ובטוח בחולים אלו.

Eur J Heart Fail. 2015 Dec;17(12):1294-301

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה