טיפול ב-LMWH חסר תועלת במקרים של הפלות חוזרות ללא הסבר (Ann Intern Med)

במאמר שפורסם בכתב העת Annals of Internal Medicine מדווחים חוקרים על ממצאים חדשים מהם עולה כי טיפול ב-LMWH (Low Molecular Weight Heparin אינו מביא להגדלת הסיכויים להמשך היריון או לידת חי בנשים עם הפלות חוזרות ללא-הסבר.

מהנתונים עולה כי מתן מרשם לטיפול בקלקסן בנשים עם הפלות חוזרות ללא-הסבר והריון ויאבילי אינו מביא לעליה בשיעורי לידות חי. יתרה מזאת, מהממצאים עולה כי כל השפעה אפשרית של LMWH היא מינימאלית. לאור הנטל הכרוך בזריקות יומיות, הם אינם ממליצים על טיפול זה בנשים אלו במטרה להפחית את שיעור ההפלות.

מדובר במחקר אקראי-מבוקר, בתווית-פתוחה, שנערך בין השנים 2006-2013 וכלל 449 נשים עם לפחות שתי הפלות עוקבות בשלב מוקדם (לפני 12 שבועות היריון) או הפלה מאוחרת אחת (12 שבועות היריון ומעלה) עם היריון יחיד ויאבילי שאושר בבדיקת אולטרה-סאונד במהלך 5-8 שבועות היריון.

הנשים חולקו באקראי לנטילת מולטי-ויטמינים או מולטי-ויטמינים עם זריקות יומיות של Dalteparin-Sodium במינון 5000 יחידות עד לשבוע 24 להיריון. התוצא העיקרי היה המשך היריון לאחר 24 שבועות היריון. תוצאים משניים כללו את שיעור הסיבוכים בהיריון ושיעור לידות חי.

לאחר 24 שבועות היריון, 86.8% מבין 220 הריונות היו תקינים בקבוצת ההתערבות זאת בהשוואה ל-87.9% מבין 214 הריונות בקבוצת הביקורת (הבדל אבסולוטי של 1.1- נקודות אחוז). שיעור לידות חי עמד על 86% (185 מבין 215 נשים) בקבוצת ההתערבות ועל 86.7% (183 מבין 211 נשים) בקבוצת הביקורת (הבדל אבסולוטי של 0.7- נקודות אחוז).

במהלך המחקר תועדו שלושה מקרי תמותה תוך-רחמית של העובר, כולל מקרה אחד בקבוצת ההתערבות. תשע נשים פיתחו קדם-רעלת היריון או תסמונת HELLP (שלוש מטופלות ב-LMWH) ו-11 נשים אובחנו עם הפרעה בגדילה תוך-רחמית של העובר או אי-ספיקה שלייתית (חמש נשים מטופלות ב-LMWH).

Ann Intern Med. 2015;162:601-609

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה