טיפולי שיניים וחניכיים במטופלים עם סכרת עשויים לחסוך לחברות ביטוח כ-2500$ בשנה (מתוך כנס IADR)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר הוצג במפגש ה-89 של הארגון הבינלאומי למחקר ברפואת שיניים (International Association of Dental Research ) עולה כי מטופלים עם סכרת עולים לחברות הביטוח כמעט 2,500$ יותר אם הם לא עוברים טיפולי שיניים רוטיניים ולא מקבלים טיפול מיידי ב-periodontitis .

מחקרים בעבר הדגימו קשר של החמרה הדדית בין סכרת לבין מחלה periodontal . במחקר זה בדקו החוקרים את הצד הכלכלי של קשר זה. לשם כך, בדקו החוקרים כ-3,500 מטופלים בגילאים 18-62 עם ביטוח בריאות וביטוח שיניים. המטופלים חולקו לשתי קבוצות 1355 מטופלים עם מחלה periodontal בתחילת המחקר טופלו בשנה הראשונה והמשיכו לקבל טיפול לאחר מכן, ו-2094 מטופלים אשר קיבלו טיפול periodontal לפני הכניסה למחקר ולא המשיכו טיפולי תחזוקה קבועים במהלך תקופת המחקר (2006-2008).

החוקרים חישבו את העלות הממוצעת של טיפול רפואי בסכרת במטופלים בשנת 2006 ובשנת 2008. החוקרים מצאו כי העלות נמצאה נמוכה באופן משמעותי במטופלים אשר קיבלו טיפול periodontal קבוע. ההבדל בעלות לא נמצא קשור לגיל, אך נמצא שונה בין המינים. גברים חסכו למבטח 3212.36$ למבוטח בשנת 2008 אם קיבלו טיפול periodontal קבוה (P<0.03 ) ואילו נשים חסכו למבטח 735.27$ למבוטחת בשנה (P<0.05 ).

מומחית מהתחום ציינה כי ממצאים אלה חשובים בשל גודל המדגם. הקשר בין סכרת לבין מחלה periodontal אינו מפתיע, אך ההבדל הגדול בין המינים לא היה צפוי. אחד ההסברים האפשריים הוא שנשים דואגות יותר לבריאותן ובריאות שיניהן, וכך טיפול שיניים וחניכיים מקצועי אינו עושה הבדל משמעותי כמו בגברים.

International Association of Dental Research (IADR) 89th General Session and Exhibition

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה