מהי היעילות של הזרקת חומר ליפוליטי להורדת כמות השומן הבטני התת-עורי? (מתוך כנס American Society for Dermatologic Surgery)

מאת ד”ר בן פודה שקד

ממחקר חדש בשלב 2 אשר הוצג בכנס השנתי של ה-American Society for Dermatologic Surgery עולה כי הזרקות LIPO-102 הביאו לירידה ניתנת לכימות בשומן הבטני התת-עורי, כפי שהוערך באמצעות מערכת ה-Canfield VECTRA 3D.

לדברי החוקרים, נראה כי הירידה בכמות השומן הייתה מוגבלת לחולים בגיל צעיר מ-40 שנים ורזים יחסית (עובי קפל עור של פחות מ-13.3 מ”מ). הם מדווחים כי הגישה הינה זעיר-פולשנית, לא-אבלטיבית וממוקמת. לטענתם, תכשירים הניתנים בהזרקה הינם החוליה החסרה בתחום ה-Body contouring.

במחקר ביקשו החוקרים לבחון את הבטיחות והיעילות של תכשיר ניסיוני משולב מיימי הניתן להזרקה ובו Salmeterol xinafoate ו-Fluticasone Propionate, המכונה LIPO-102. התכשיר ניתן מדי שבוע למשך 8 שבועות, ב-22 זריקות תת-עוריות של 1 מ”ל לבטן. השפעת הטיפול הושוותה לנבדקים אשר טופלו בזריקות תרופת דמה.

במחקר נכללו 60 גברים ונשים בגילאי 18 עד 65 שנים, אשר הוקצו אקראית לקבלת אחד משני הטיפולים האמורים באופן כפול סמיות. החוקרים מציינים כי מדד מסת הגוף (BMI) של הנבדקים נע בין 18.5 ו-28.0 kg/m2, וכי כל זריקה תת-עורית של 1 מ”ל הכילה 0.05 µg/mL של Salmeterol ו-1.0 µg/mL של Fluticasone, עם מינון שבועי כולל של 1.1 ו-22 µg, בהתאמה.

החוקרים מוסיפים כי יעילות הטיפול הוערכה באמצעות מדידות תלת-מימדיות וממוחשבות של היקף ונפח הבטן. קבוצת הטיפול הראתה לדבריהם ירידות בהיקף הבטן בהשוואה לקבוצת הביקורת (-1.23 לעומת -0.1cm; p=0.048) ובנפחה (-183 לעומת +24cc; p=0.023). בנוסף, שליש מהחולים בקבוצת הטיפול (32%) ירדו למעלה מ-2 ס”מ בהיקף הבטן, וזאת לעומת 5% בלבד בקבוצת תרופת הדמה.

מומחה בתחום אשר נכח בכנס ונתבקש להגיב לפרסום הדברים מציין כי ישנו עניין רב בזריקות ליפוליזה, ואולם עד כה לא קיים בנמצא מוצר המאושר בידי ה-Food and Drug Administration (FDA) האמריקאי ואין ודאות כי יימצא משהו בהקשר זה.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה