קרדיולוגיה

מינהל רפואה מפיץ חוזר המרחיב באופן משמעותי את ההתוויות להשתלת דפיברילטורים בהתאם להמלצות האיגוד הקרדיולוגי

משרד הבריאות מפרסם במסגרת חוזר מנהל רפואה עדכון הנוגע להתוויות המאושרות להשתלת דפיברילטורים (ICD). הרקע לעדכון הוא מס’ מחקרים גדולים שהתפרסמו בשנה האחרונה לפיהם אוכלוסיה רחבה יותר של חולים עם אי ספיקת לב יכולה להנות מהשתלת דפיברילטורים. ההרחבה מכוונת בעיקר למניעה ראשונית לחולי אי ספיקת לב, לרבות חולים שלא עברו אירועים של הפרעת קצב לב או דום לב. 

הקריטריון הנוסף הבולט ביותר הוא חולי אי ספיקת לב בדרגת תפקוד ע”פ ה-NYHA של II או III עם מקטע פליטה (LVEF) נמוך מ-30% .

לדיווח באתר משרד הבריאות

לחוזר מינהל רפואה (קובץ PDF)

האיגוד הקרדיולוגי (ובמסגרתו, החוג לאלקטרופיזיולוגיה) היה הגורם הדומיננטי והפעיל שיזם את עדכון ההתוויות להשתלת ICD . האיגוד אף מפרסם באתר האיגוד מכתב מאת פרופ’ גליקסון, מזכיר האיגוד,  המתייחס לחוזר זה, אותו ניתן לקרוא ישירות בקישור זה. במכתב מודגש כי יישום הרחבת ההתוויות צפוי להיתקל בקשיים מבחינת מתן אישורים לחולים המתאימים ע”י הקופות, והרופאים מתבקשים לדווח לאיגוד ולמשה”ב על כל בעייה במתן אישור כזה.

הערת המערכת: אין ספק שזהו הישג חשוב מאוד של האיגוד הקרדיולוגי ממנו עשויים חולים רבים להנות ולהשיג הפחתת סיכון משמעותית למוות פתאומי. רק לאחרונה, בכנס האיגוד הקרדיולוגי האחרון, הציג אחד המרצים האורחים, ד”ר זיפס, סקירה נרחבת ומעניינת בנושא זה: 

ICD, CRT, and CRT-D Therapies for Primary Prevention of SCD

 הסקירה מוצגת באתר האיגוד וניתן לצפות ולהאזין להרצאה בו זמנית באמצעות קישור ישיר זה – נא להקליק כאן.

ראוי לציין שהמלצותיו של האיגוד הקרדיולוגי הסתמכו הן על מחקרים קלינים עדכניים והן על הערכות כלכליות/רפואיות אשר הראו כי במונחי עלות/תועלת (עלות להארכת שנת חיים) מדובר בטכנולוגיה אפקטיבית ואטרקטיבית.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה