קרדיולוגיה

האם חפיפת תומכנים בטוחה ויעילה למניעת היצרות מחדש? (מתוך Journal of the American College of Cardiology)

ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי תומכנים משחררי-Sirolimus (Cypher) יכולים להימצא בביטחה בחפיפה, ושיטה זו יעילה בהפחתת היצרות מחדש (Restenosis) בהשוואה לשימוש בתומכן מתכת חלק. המחקר פורסם בכתב העת של הקולג’ האמריקאי לקרדיולוגיה (the Journal of the American College of Cardiology).

החוקרים ציינו כי השימוש בהכנסת תומכנים קורונריים חופפים הינו שכיח, ואולם הסיכונים והתועלת של גישה זו אינם ברורים, בעיקר בנוגע לתומכנים משחררי תרופה.

החוקרים בדקו את הנושא על ידי ניתוח מצורף של מידע מתוך 5 מחקרים קליניים. 3 מהמחקרים היו אקראיים, והישוו בין תומכנים משחררי- sirolimus(SESsirolimus-eluting stents) לתומכני מתכת חלקים (BMSbare metal stents), ו-2 המחקרים האחרים היו מחקרים שאינם אקראיים ושהשוו בין מטופלים שטופלו ב-SES למטופלי בקרה מהעבר.

בסך הכל, 337 מטופלים טופלו עם SES חופפים, 238 עם BMS חופפים, 697 עם SES יחיד ו-465 עם BMS יחיד.

החוקרים דיווחו כי השימוש בתומכנים חופפים, SES או BMS, נמצא קשור במידה רבה יותר להופעה מאוחרת יותר של איבוד לומן בתומכן ושל היצרות מחדש באנגיוגרפיה מאשר שימוש בתומכן יחיד.

בנוסף, מבין המטופלים שטופלו בתומכנים חופפים, הירידה בהיצרות מחדש שנצפתה במטופלים עם SES הייתה דומה לזו שנצפתה במטופלים שטופלו בתומכן יחיד. יתר על כן, שימוש ב-SES חופפים לא הגדיל את הסיכון לאוטם בשריר הלב או לארועים קרדיאליים משמעותיים אחרים.

החוקרים סיכמו באומרם כי השימוש ב-SES חופפים, כשנדרש, הינו בטוח ויעיל בהפחתת היצרות מחדש בהשוואה לשימוש ב-BMS. החוקרים ציינו כי יש להקדיש תשומת לב מיוחדת להשגת פריסת תומכנים אופטימלית באותם מקרים שבהם נדרשת חפיפת תומכנים.

לידיעה המלאה ממדסקייפ

J Am Coll Cardiol 2006;48:21-31.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה