קרדיולוגיה

מדטרוניק מכריזה על קבלת אישור אירופאי לקו חדש של קוצבים ודפיברילטורים המשלבים טכנולוגיה של תקשורת מרחוק (על-פי הודעת החברה)

ע”פ הודעת חברת מדטרוניק (Medtronic), הנתנה במסגרת הקונגרס העולמי ה-15 של אלקטרופיזיולוגיה קרדיאלית וטכניקות קרדיאליות, ניתן אישור הרשות האירופאית לשיווק קו חדש של מכשירים מושתלים מתוצרת החברה, ובכללם Concerto cardiac resynchronisation therapy-defibrillator (DCRT) ודפיברילטורים מושתלים (ICDs) חד-לשכתיים ודו-לשכתיים הקרויים Virtuoso.

מדובר במכשירים המיועדים לטיפול בהפרעות בקצב הלב העובדים בשיטת טלמטריה אלחוטית, הראשונים מסוג זה של חברת מדטרוניק. מכשירים אלו מאפשרים, על פי הודעת החברה, תקשורת מרחוק בין המכשיר המושתל למחשב ולתוכנה במשרד הרופא בעת ההשתלה, או בין המכשיר למוניטור שבבית המטופל במהלך הטיפול הרגיל.

בהודעה נאמר כי מדובר בדרך חדשה לפקח על בריאות המטופל ועל התפתחות מחלות, וכי מכשירים אלו מאפשרים לחולי לב לקבל אוטומטית הודעה ויזואלית במוניטור ביתי, המכונה PatientLook Indicator, כאשר המכשיר שלהם מזהה אתראה, כמו פרפור פרוזדורים, צבירת נוזל בבית החזה, או הודעה בנוגע לתפקוד המכשיר. 

במידה וה- PatientLook Indicatorרושם אתראה כלשהי, המטופלים מונחים להתקשר לרופא ולדווח לו על מידע חשוב זה בנוגע למצבם הרפואי. בנוסף, המטופלים אף יכולים להתחיל ידנית בבדיקה עצמית כדי לראות את מצבם, ולקבל הודעה ויזואלית לגבי המצב שהביא להופעת ההתראה, כך על פי ההודעה.

אחד המומחים בתחום, שהיה מעורב בתהליך הפיתוח, מסר בראיון שנערך עימו כי כניסת מכשירים המאפשרים תקשורת אלחוטית בין מכשירים קרדיאליים מושתלים למתכנתים, כמו גם למוניטור ביתי, מציבה אפשרויות חדשות להשתלות, לשליטה במכשיר ולטיפול בחולים שיהיו נוחים ויעילים יותר. 

המומחה הוסיף כי למכשירים אלו יש את הפוטנציאל לשפר את איכות החיים של המטופלים ואת הטיפול אותו הם מקבלים, וזאת בשל זמינות הודעות ההתראה.

עוד נאמר בהודעה כי המכשירים החדשים, ה-CRT-D והדפיברילטורים מסוג Virtuoso, מסייעים בזיהוי ובטיפול של תסמיני אי ספיקת לב, ויש באפשרותם להעביר שוק חשמלי בכדי להביא להפסקת קצב לב לא תקין מסוכן.

בנוסף, על פי ההודעה,  מכשיר ה-CRT-D שולח אימפולסים חשמליים זעירים לשריר הלב כדי לסנכרן מחדש את התכווצויות הלשכות התחתונות של הלב, ובכך מסייע ללב לשלוח דם לכל הגוף בצורה יעילה יותר.

עוד צויין כי מכשירים אלו קיבלו לאחרונה את אישור המנהל האמריקאי למזון ולתרופות (FDA).  

מאפיינים נוספים של מערכת זו, כפי שהחברה מדווחת כוללים:

·      טלמטריה אלחוטית הנקראת Conexus עם טכנולוגיה הנקראת SmartRadio: כיוון שהמכשיר משתמש בתדר רדיו בתדירות של Medical Implant Communication Service (MICS), MHz 402-405, הוא מאפשר תקשורת אמינה בין המכשיר שמושתל אצל המטופל למוניטור הביתי או למתכנת בטווח של 2 עד 5 מטרים.

על פי ההודעה, תדר ה-MICS נמצא בתדירות שנקבעה על ידי רשויות          

לוויסות טלקומוניקציות גלובליות של תקשורת מכשירים רפואיים מושתלים.   

השימוש בתדרי MICS מגן, כך נמסר, על המכשירים האלחוטיים של

החברה מהפרעה הנגרמת על ידי טלפונים סלולריים ומכשירים חשמליים נפוצים נוספים, ובכך מספקים רמת הגנה שאינה ניתנת להשגה על ידי מכשירים המשתמשים בתדירויות אחרות.

·      מכשיר הקרוי OptiVol לפיקוח על מצב הנוזלים: מכשיר זה מעריך שינויים בהתנגדות של חלל החזה. תוך שימוש באימפולסים חשמליים נמוכים מאוד שנעים על פני חלל החזה, המערכת יכולה להעריך את רמת ההתנגדות לפולסים החשמליים, שמצביעה על רמת הנוזל בבית החזה.   

כיוון שרמות נוזל נורמליות עשויות להשתנות ממטופל למטופל וצבירת נוזל עשוייה להיותאיטית או מהירה, יכולתו של ה- OptiVolלהעריך שינויים במצב הנוזל לאורך הזמן יכולה לספק תובנות חשובות בשימוש בשילוב עם פיקוח מתמשך על תסמינים אחרים של המטופל. החברה ציינה בהודעה כי OptiVol זמין כעת למטופלים עם ICD מסוג Virtuoso חד לשכתי או דו לשכתי, כמו גם למטופלים עם DCRT.

·      Left Ventricular Capture Management (LVCM): זמין למטופלים עם DCRT, ומיועד לחישה אוטומטית והתאמת אימפולסים לגירוי הלשכה (החדר) השמאלית התחתונה של הלב, ובכך מבטיח טיפול לרסינכרוניזציה קרדיאלית.

·      ATP במהלך טעינה: שימוש אוטומטי בפולסי קיצוב כדי לעצור ללא כאב פעימות לב מהירות ומסוכנות, ובו זמנית הכנה למתן שוק במידה ויידרש, ללא עיכוב. החברה מסרה כי ה-PainFREE Therapy  של המכשיר הוכח קלינית כמבטל שלושה מתוך ארבעה שוקים חשמליים עם טיפול קיצוב ללא כאבים. גם לגבי יכולת ATP בזמן טעינה מסרה החברה כי היא זמינה הן למטופלים עם DCRT והן למטופלים עם ICD חד לשכתי או דו לשכתי.

·      שליטה בקיצוב החדר: Managed Ventricular Pacing (MVP) Mode, זמין ב-ICD מסוג Virtuoso דו לשכתי, מקדם הולכה אינטרינזית ומפחית קיצוב של החדר הימני ב-99% (ערך חציוני), ובכך יכול להפחית את הסיכון לאי ספיקת לב, אישפוזים ופרפור פרוזדורים.  

אחד הבכירים בחברת מדטרוניק מסר בראיון שנערך עימו כי החברה מעלה את רמת החידושים עם הצגתה של טלמטריה אלחוטית, המשולבת עם OptiVol לניטור מצב הנוזל ועם הטיפולים והאבחנות המתקדמים ביותר. הבכיר סיכם באומרו כי מכשירי החברה החדשים מציגים את הרמה הגבוהה ביותר בטיפול בקצב לב ובמחלות לב.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה