סיכון נמוך להשפעה על הלב בטיפול בבעיות זיקפה עם Sildenafil

עפ”י סקירה אמריקאית, השימוש ב- Sildenafil/Viagra לטיפול בבעיות זיקפה בטוח בחולים הסובלים ממחלות קרדיו-וסקולריות אך אין לתת אותו ביחד עם ניטרטים.

האתיולוגיה וגורמי הסיכון של מחלות לב ובעיות זיקפה דומים. בימים אלה פורח הטיפול לבעיות זיקפה באמצעות מעכבי פוספודיאסטראז (PDE5) כשהתרופה הבולטת מבינהם היא Sildenafil, אך יש לבדוק את ההשפעה של קבוצה זו על המצב ההמודינמי בחולים הנמצאים בסיכון למחלות קרדיו-וסקולריות.

בגברים בריאים הנוטלים Sildenafil נצפית ירידה מתונה בלחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי, ללא שינוי בדופק. לחץ הדם חוזר לנורמה לאחר 5-8 שעות מהמתן.

כאשר חולה הנוטל Sildenafil מקבל במקביל גם ניטרטים הירידה בלחץ הדם משמעותית יותר וממושכת יותר.

לעומת זאת, שילוב של Sildenafil ותרופות נגד יתר לחץ דם אינו גורם להורדה נוספת של לחץ הדם ואין עלייה בשכיחות ארועים של לחץ דם נמוך, אורטוסטטיזם או סינקופה בהשוואה לנוטלי Sildenafil שאינם מקבלים טיפול אנטי-היפרטנסיבי.

מהסקירה עולה עוד של- Sildenafil אפקט חיובי על זרימת הדם בעורקים הקורונרים ועל הורדת התנגודת והלחץ בעורקי הריאה בחולים הסובלים מיתר לחץ דם ריאתי.

כמו כן תרופה זו נסבלת היטב ע”י חולים הסובלים מאיסכמיה לבבית ומהווה פתרון טוב לבעיות זיקפה בחולים אלו.

מחקרים שהשוו בין נטילת Sildenafil לפלצבו לא מצאו עלייה בשכיחות ארועים קרדיו-וסקולרים או תמותה , אך חשוב לציין שבחלק מהמקרים חולי לב הוצעו מהמחקר.

Sildenafil נמצא קשור לעלייה בשכיחות כאבי ראש והסמקה.

לסיכום ציינו החוקרים שלמרות שממצאיהם מראים ש- Sildenafil בטוחה לטיפול בבעיות זיקפה בחולי לב (שאינם נוטלים ניטרטים), חשוב לבצע הערכה של התפקוד הקרדיו-וסקולרי של החולה לפני התחלת הטיפול התרופתי.

Am J Cardiol 2003 Nov 6;92:9A:26M-36M

“>לידיעה בדוקגייד

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה