טיפול טרומבוליטי עוד לפני ההגעה לבית החולים – בטיחות ויעילות


סדרת מחקרי ASSENT) Assesement of the Safety and Efficacy of New Thrombolytic regimen) פורסמו בשנתיים האחרונות כמחקרים הבודקים יעילות טיפול ב TNK בהשוואה ל( TPA (ASSENT-I, בהשוואה ל ( alteplase ( II  (- אגב התוצאות היו דומות), בהשוואה משולשת של TNK עם קלקסן, עם הפרין או חצי מינון TNK אך בתוספת ריאופרו. התוצאה הייתה יתרון במטופלי הקלקסן.

המחקר הנוכחי הינו תת מחקר של השילובים במתן לפני ההגעה לבית החולים. נעשה נסיון לבדוק את התוצאות לאחר 30 יום, ולבדוק את מידת הזמן שמרויחים ע”י הטיפול המוקדם

שיטות: חולים עם אוטם חריף, תוך 6 שעות מכאבים עברו חלוקה אקראית. גויסו 1639 חולים ב11 ארצות (88 מרכזים). נעשתה השוואת תוצאות גם למחקר הכללי (ASSENT III ( חולים 4038 ). המחקר בוצעה בצורה של השוואה פתוחה, עם קבוצות מקבילות, וחלוקה לטיפל עם TNK בשילוב לקלקסן (תוך ורידי, 30 מ”ג ובהמשך תת עורי 1 מ”ג לק”ג פעמיים ביום) במשך שבוע, לעומת הפרין (60 יחידות לק”ג, ובהמשך ערוי מתמשך תוך מעקב PTT עד 50-70 שניות).

השוואה נעשתה לאחר 30 יום לגבי תמותה, אוטם חוזר בזמן אשפוז, איסכמיה מתמשכת רפרקטורית תוך אשפוז, ונקודות סיום של דימומים בזמן אשפוז דימום תוך מוחי, או דימום משמעותי.

תוצאות: לא היה הבדל משמעותי לגבי נקודות הסיום, כולל עם התחשבות בנקודת הבטיחות (הדימומים). ואם נסתכל על הנקודות באופן נפרד, נצפתה הפחתה משמעותית סטטיסטית באוטמים החוזרים, אך החמרה בדימומים התוך מוחיים או סך כל האוטמים המוחיים (כמעט פי 3 !).

תופעת הדימומים המוחיים המוגברת בקרב מטופלי הקלקסן נצפתה רק בחולים מעל גיל 75, והיא גם מסבירה את התמותה המוגברת בקבוצה זו.

מבחינת הזמן היה רווח של 41 דקות בממוצע בקרב המטופלים לפני בית החולים.

מסקנות:

· טיפול טרומבוליטי טרום בית החולים מזרז טיפול ב 45 דקות.

· שימוש ב TNK-tPA עם הפרין הינו בטוח ויעיל בשימוש טרום בית החולים בר השוואה לשימוש בתוך בית החולים

· השילוב עם אנוקספרין מפחית אירועים איסכמיים בזמן האשפוז, אך מגביר דימומים (כולל תוך מוחיים) בחולים מבוגרים.

· יש לבצע מחקרים דומים במבוגרים תוך טיפול במינונים מופחתים של קלקסן.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה