אלרגיה

אגודת הפסוריאזיס הישראלית יוזמת צעדה בחנוכה – ”פסוריאיזיס היא לא מחלה מדבקת”

תחת הכותרת “פסוריאזיס היא לא מחלה מדבקת” תערוך בחנוכה אגודת הפסוריאזיס הישראלית, צעדה להגברת המודעות. מחלת הפסוריאזיס מתבטאת במשטחי עור אדומים ובקשקשת על פני הגוף. בשל המאפיינים החיצוניים שלה נקשרה למחלה סטיגמה לא נכונה ומוטעית שמדובר במחלה מדבקת. עובדה זו מאלצת רבים מהחולים להתמודד עם בושה ואפליה במסגרות שונות. אגודת הפסוריאזיס חרטה על דיגלה לפעול לשיפור איכות החיים של החולים מול משרד הבריאות, הביטוח לאומי, הכנסת והציבור הרחב. הצעדה תיערך בשדרות רוטשילד בתל אביב ביום שני, ה- 22 לדצמבר בשעה 15:30 בצהריים. בצעדה ישתתפו, חולי פסוריאזיס מכל רחבי הארץ, בני משפחה, ילדים וחיות מחמד. הצועדים ילבשו חולצות צהובות עם הכיתוב “פסוריאזיס היא לא מחלה מדבקת”, יחזיקו בלונים צהובים עליהם כתוב “פסוריאזיס לא מדבק” וכן שלט גדול עם המסר בעברית ובאנגלית. הצעדה תתקיים בכל מזג אוויר ובמקרה של גשם יצעדו המשתתפים עם מטריות צהובות שהוכנו מבעוד מועד.

יונה מנטקה קציר, יו”ר אגודת הפסוריאזיס הישראלית מסרה היום כי: “הדעה הקדומה גורמת לרבים מהחולים לתחושות קשות ומסיבות של מבוכה ובושה הם לא פונים לתמיכה ואולי גם לא לעזרה רפואית. בכוונתנו לפעול השנה במשנה מרץ להגברת המודעות בקרב הציבור הרחב. לאחרונה בעקבות מקרה של הוצאת ילד חולה פסוריאזיס מבריכת שחיה, פנינו גם לשרת הבריאות וביקשנו להוציא הנחיה שפסוריאזיס אינה מחלה מדבקת. אני מזמינה חולים ובני משפחה להצטרף אלינו לאגודה ולצעדה כדי שנוכל להיות חזקים יותר ביחד”.

מחלת הפסוריאזיס מופיעה אצל כ 3% מקרב האוכלוסייה, הכוללת ילדים ומבוגרים ומתבטאת במשטחי עור אדומים ובקשקשת על פני איזורים שונים בגוף. המיקום האופייני ביותר הוא במרפקים, בברכיים ובעור הקרקפת ובמקרים קשים יותר עד כדי כיסוי שטח הגוף כולו. כ 5% מהחולים סובלים גם מפסוריאזיס ארטריטיס המתבטאת בכאבים ונפיחות במפרקים עד כדי נכות. בשנים האחרונות גוברות העדויות המדעיות המוכיחות כי חולי פסוריאזיס נמצאים בסיכון מוגבר לחלות במחלות לב וכלי דם. למרות המאפיינים החיצוניים חשוב לדעת כי פסוריאזיס איננה מחלה מדבקת, אין כל מניעה לבלות עם אנשים המתמודדים עם פסוריאזיס במסגרות חברתיות, חינוכיות, תעסוקתיות או משפחתיות. אין גם צורך לחשוש מלאכול, לשתות מאותם כלי אוכל, או לבוא במגע עם סדינים, מגבות, ספות או מיטות. בוודאי שאין חשש לחבק, לנשק או לקיים מגע חברי, אינטימי או מיני עם חולה פסוריאזיס.

ובתוך כך נודע כי אגודת הפסוריאזיס הישראלית יוזמת בחופש הגדול קייטנת ריפוי בים המלח לילדים על שם חיותה מרום ז”ל. הקייטנה מיועדת לילדים המתמודדים עם מחלת הפסוריאזיס. לקייטנה מתלווה צוות מדריכים מנוסה, רכז אדמיניסטרטיבי ורופא עור אשר קובע את זמני החשיפה לשמש עבור הילדים אשר נעשית באופן הדרגתי מבחינת זמן השיזוף ושימוש בתכשירי הגנה. בקייטנה יכולים להשתתף ילדים ובני נוער, בגילאי 18 8, ההרשמה תחל בימים הקרובים, על ההורים לפנות עם אישור רפואי למוקד הטלפוני של אגודת הפסוריאזיס לטלפון שמספרו 03-6247611.

על אגודת הפסוריאזיס הישראלית

אגודת הפסוריאזיס הישראלית, הוקמה ומנוהלת על ידי מתנדבים במטרה לשמש כאוזן קשבת לחולי פסוריאזיס. האגודה עורכת כנסים והרצאות עם רופאים, מעניקה תרומות למחקרים קליניים, מנהלת משא ומתן עם בתי המלון בים המלח לצורך מחירים מיוחדים לחולים ומסייעת באמצעות ועדת פרט במימון טיפולים בים המלח לחולים שזקוקים לסיוע. לאגודה עמוד פייסבוק רשמי אליו מומלץ להצטרף בלינק הבא: https://www.facebook.com/psoriasis.org.il ניתן גם לפנות למוקד הטלפוני של אגודת הפסוריאזיס הישראלית המאויש 24 שעות ביממה בטלפון שמספרו 03-6247611. עוד מידע על המחלה ניתן לקרוא באתר אגודת הפסוריאזיס הישראלית הנמצא בלינק הבא: http://www.psoriasis.org.il /

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה