אלרגיה

המלצות חדשות לחיסון כנגד פנאומוקוק (Morb Mortal Wkly Rep)

ועדה ממליצה ל-CDC (Centers for Disease Control and Prevention) פרסמה המלצות בנוגע למתן חיסון פרבנר (PCV13 או Pneumococcal Conjugate Vaccine) ופנאומווקס (PPSV23 או Pneumococcal Polysaccharide Vaccine) במבוגרים עם דיכוי חיסוני.

הועידה ממליצה על מתן החיסון למבוגרים עם מצבי דיכוי חיסוני ספציפיים, המתאימים לקבלת החיסון כנגד פנאומוקוק. ההנחיות החדשות לחיסון חולים שלא קיבלו בעבר חיסון כנגד פנאומוקוק כוללות:

·         במבוגרים בגילאי 19 שנים ומעלה עם דיכוי חיסוני, חסר טחול אנטומי או תפקודי, דלף נוזל שדרה, או שתל קוכלארי, ובאלו שלא קיבלו בעבר PCV13 או PPSV23, מומלץ תחילה מנה של PCV13, לאחריה מנה של PPSV23 לאחר לפחות שמונה שבועות.

·         מינונים נוספים של PPSV23 יינתנו בהתאם להמלצות הנוכחיות בנוגע ל-PPSV23 במבוגרים בסיכון גבוה. באופן ספציפי, מומלץ מתן מנה שניה של PPSV23 חמש שנים לאחר המנה הראשונה באנשים בגילאי 19-64 שנים ובחולים עם חסר טחול אנטומי או תפקוד ובאלו עם דיכוי חיסוני.

·         במטופלים שקיבלו חיסון PPSV23 לפני גיל 65 שנים לכל התוויה, מומלצת מנה נוספת של החיסון בגיל 65 שנים, או מאוחר יותר, במידה וחלפו לפחות חמש שנים מהמנה האחרונה.

הנחיות לחיסון חולים עם חיסון קודם ב-PPSV23 כוללות:

·         במבוגרים בגילאי 19 ומעלה עם דיכוי חיסוני, חסר טחול אנטומי או תפקודי, דלף נוזל שדרה, או שתל קוכלארי, שקיבלו בעבר מנה אחת לפחות של PPSV23, מומלץ מתן PCV13 שנה או יותר לאחר מתן המנה האחרונה של PPSV23.

·         באלו שנדרשו למינונים נוספים של PPSV23, המנה הראשונה תינתן לאחר לפחות שמונה שבועות מחיסון PCV13 ולאחר לפחות חמש שנים מהמנה האחרונה של PPSV23.

Morb Mortal Wkly Rep. 2012;61:816-819

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה