אלרגיה

מנהל התרופות והמזון האמריקאי אישר חיסון משולב כנגד דלקת קרום המוח לתינוקות (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל התרופות והמזון האמריקאי (ה-FDA או Food and Drug Administration) אישר חיסון משולב כנגד דלקת קרום המוח המיועד לתינוקות וילדים מתחת בגילאי 6 שבועות עד 18 חודשים.

הסוכנות הודיעה כי מדובר בחיסון הראשון כנגד מנינגוקוק, המתאים לילדים מגיל שישה שבועות.

החיסון קרוי Menhibrix ומיוצר ע”י GSK (GlaxoSmithKline), וכולל שילוב של חיסונים שכבר אושרו ע”י הסוכנות כנגד שני סוגי חיידקים Neisseria meningitidis (תת-קבוצה C ו-Y) ו-Haemophilus influenzae type B (HiB). כל אחד מהחיידקים עלול לגרום לזיהום במעטפת המצפה את המוח וחוט השדרה.

לדברי אנשי הסוכנות, שני הזיהומים עלולים להוביל לתמותה או נזק חמור וקבוע, דוגמת פיגור שכלי ועיוורון. מחלות אלו עשויות להתקדם במהירות, וקשה להבחין בין תסמיני המחלה ובין מחלות נפוצות אחרות בילדות, ומכאן הסכנה בילדים מתחת לגיל שנתיים.

סוכנות ה-FDA קבעה כי החיסון יעיל על-בסיס תוצאות מחקרים שכללו מאות תינוקות ופעוטות בארצות הברית שקיבלו את החיסון. התגובה החיסונית למרכיב HiB של החיסון הייתה דומה לזו של תינוקות ופעוטות שקיבלו את החיסון כנגד מחלה פולשנית ע”י החיידק. החיסון הביא גם לייצור נוגדנים כנגד מנינגוקוק, ברמות המעידות כי מספק הגנה מפני מחלה הנובעת מזני C ו-Y של N. meningitidis.

בטיחות החיסון נקבעה בעקבות מחקר שכלל כ-7,500 תינוקות ופעוטות בארצות הברית, מקסיקו ואוסטרליה. כאב, אודם ונפיחות באתר הזריקה, גירוי וחום, היו תופעות לוואי נפוצות.

החיסון ניתן בארבע מנות בחודשים 2, 4 ו-6, עם מנה רביעית הניתנת בין 12 ו-16 חודשים. ניתן לתת את המנה הראשונה כבר לאחר שישה שבועות ואת המנה האחרונה גם לאחר 18 חודשים.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה