אלרגיה

טיפול בתרופות ממשפחת PPI מעלה את הסיכון לזיהום C. difficile (מתוך Am J Gastroenterol)

מנתונים בנושא עולה כי טיפול בתרופות ממשפחת PPI (Proton Pump Inhibitor) עשוי להביא לעליה בסיכון לזיהום ב-Clostridium difficile (CD), בפרט בחולים הנוטלים טיפול אנטיביוטי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת American Journal of Gastroenterology.

אחד החוקרים הסביר כי במידת האפשר, הם ממליצים על הפסקת התרופות לדיכוי הפרשת חומצה בזמן שהחולים נוטלים טיפול אנטיביוטי. לשילוב של שתי התרופות השפעות מזיקות.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים שנאספו מ-42 מחקרים תצפיתיים שכלל כ-313,000 משתתפים.

מהנתונים שנאספו מ-39 מחקרים עלה קשר בין טיפול ב-PPI ובין עליה משמעותית בסיכון לזיהום ב-Clostridium difficile (יחס סיכון של 1.74). שלושה מחקרים הדגימו סיכון גבוה יותר משמעותית להישנות הזיהום על-רקע טיפול ב-PPI (יחס סיכויים של 2.51).

מהשוואות שנערכו עולה כי אנטגוניסטים לקולטן ל-Histamin-2 מלווים בסיכון נמוך יותר מהסיכון הכרוך בטיפול בתרופות ממשפחת PPI (יחס סיכויים של 0.71). ובהשוואה ל-PPI בלבד, נטילת תרופות אלו ביחד עם טיפול אנטיביוטי לוותה בעליה משמעותית בסיכון (יחס סיכויים של 1.96).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ייתכן ויידרש להשהות את הטיפול בתרופות ממשפחת PPI בחולים המקבלים טיפול אנטיביוטי, אלא אם ישנן התוויות ברורות למתן הטיפול לדיכוי חומצה.למעשה, בחולים שפיתחו זיהום ב-Clostridium difficile, הם ממליצים להפסיק את הטיפול ב-PPI, בין אם זמנית או אף קבוע, להפחתת הסיכון להישנות שלשולים.

Am J Gastroenterol 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה