אלרגיה

האם שתי מנות חיסון כנגד שפעת מספקות הגנה טובה יותר לתינוקות? (Pediatrics)

ממחקר חדש שפורסם בכתב העת Pediatrics עולה כי מתן שתי מנות מלאות של חיסון כנגד שפעת TIV (Trivalent Inactivated Influenza Vaccine) לתינוקות עשוי לשפר את החסינות ללא הגברת התגובתיות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בגילאי 6-23 חודשים תוארו שיעורים גבוהים של אשפוזים בבתי חולים בגין שפעת, כאשר השיעור הגבוה ביותר תועד בתינוקות מתחת לגיל שנה. בצפון אמריקה, ההמלצה הינה לחיסון שנתי כנגד שפעת, עם מתן חצי מהמינון המומלץ לילדים גדולים יותר ומבוגרים. במחקר הנוכחי בחנו החוקרים אם מתן שתי מנות מלאות, בהשוואה לשתי זריקות של חצי מינון יביא לשיפור האימונוגניות, ללא הגברת התגובתיות בתינוקות בגילאי 6-11 חודשים ואלו בגילאי 12-23 חודשים.

המשתתפים חולקו באקראי לטיפול בשתי מנות מלאות או שני חצאי-מנות חיסון TIV. כל המשתתפים לא קיבלו חיסון קודם כנגד שפעת. החוקרים אספו דגימות סרום בתחילת המחקר ולאחר 27-45 ימים מהזריקה השנייה. לאחר כל זריקה, ההורים תיעדו את תופעות הלוואי. יעד האימונוגניות העיקרי היה עדיפות מינון מלא לעומת חצי-מינון, שהוגדרה בנוכחות עליה של לפחות 10% בשיעור ההגנה בסרום (Hemagglutination Inhibition Titer >=40). חום, שהוגדר כטמפרטורה של 38 מעלות צלזיוס ומעלה בבית השחי, בתוך 3 ימים ממתן כל זריקה, היה יעד התגובתיות העיקרי.

מבין 252 משתתפים שלקחו חלק בניתוח PP (Per Protocol), 124 חולקו באקראי למנה מלאה ו-128 לחצי-מינון. לאחר החיסון, שיעורי ההגנה בילדים בגילאי 12-23 חודשים עלו על 85% עבור כל שלושת מרכיבי החיסון, ולא תועד הבדל משמעותי לפי מינון. עבור כל שלושת מרכיבי החיסון, בתינוקת תועדו שיעורי תגובה גבוהים יותר עם מנה מלאה. עדיפות החיסון תוארה עבור מרכיבי H3N2 ו-B/Yamagata (75.4% לעומת 47.6% ו-70.2% לעומת 41.3%, בהתאמה, p=0.02), אך לא עבור H1N1 (71.9% לעומת 54.0%, p=0.2).

החוקרים כותבים כי מתן שתי מנות מלאות של TIV עשוי לשפר את האימונוגניות, ללא הגברת התגובתיות בתינוקות. הם קוראים להעריך מחדש את ההמלצות הנוכחיות למתן TIV לילדים קטנים.

Pediatrics. Published online July 18, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה