אלרגיה

החשיבות הפרוגנוסטית של שילוב דלקת ריאות ושפעת בילדים (Arch Pediatr Adolesc Med)

בילדים עם שילוב של דלקת ריאות וזיהום שפעת התוצאות גרועות יותר, בהשוואה לאלו ללא זיהום נלווה בנגיף השפעת, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסם ב-Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine..

לדברי החוקרים, למרות שהקשר בין דלקת ריאות חיידקית ושפעת מוכר היטב, לא נערכו מחקרים שבחנו באופן ספציפי את ההשפעה של זיהום נלווה בשפעת על חומרת המחלה בילדים עם דלקת ריאות חיידקית. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לקבוע אם זיהום נלווה בשפעת משפיע באופן בלתי-תלוי על התוצאות הקליניות.

מדגם המחקר כלל ילדים עם דלקת ריאות מורכבת שנזקקו לניקור פלאורלי. הילדים שוחררו מבית החולים בין 1 בינואר, 2004, ועד 30 ביוני, 2009, מ-40 בתי חולים לילדים. יעד הסיום העיקרי היה אשפוז ביחידת טיפול נמרץ, הנשמה מכאנית, טיפולים וזואקטיביים, קבלת עירויי דם, תמותה באשפוז ואשפוזים חוזרים בתוך 14 ימים מהשחרור מבית החולים, משך השהות בבית החולים ועלויות האשפוז.

מבין 9680 ילדים עם דלקת ריאות מורכבת, 3382 עברו ניקור נוזל פלאורלי ו-105 (3.1%) מאלו שעברו ניקור פלאורלי היו חיוביים לנגיף השפעת. פתוגן חיידקי זוהה בלמעלה משליש מהמקרים (35.5%). בילדים עם זיהום נלווה בשפעת, זיהום ב-Staphylococcus aureus היה החיידק הנפוץ ביותר (22.9% מהמקרים), בעוד שבילדים ללא זיהום נלווה, Streptococcus pneumoniae היה הנפוץ ביותר (20% מהמקרים).

בהשוואה לילדים ללא זיהום בשפעת, בילדים עם זיהום נלווה בשפעת תועדו סיכויים גבוהים יותר לאשפוז ביחידת טיפול נמרץ, הנשמה מלאכותית, קבלת טיפול וזואקטיבי ועירויי דם, עלויות גבוהות יותר ומשך אשפוז ארוך יותר. למרות שבילדים עם זיהום נלווה בשפעת הסבירות לאשפוז חוזר הייתה נמוכה יותר, תועדה מגמה לפיה סיכויי התמותה היו גבוהים יותר. בתת-קבוצה של ילדים עם S. aureus וללא חיידק ספציפי, התוצאות עדיין היו גרועות יותר בילדים עם זיהום נלווה.

זיהום נלווה בשפעת אירע ב-3.1% מהילדים עם דלקת ריאות מורכבת. התוצאות הקליניות בילדים עם דלקת ריאות מורכבת וזיהום שפעת היו חמורות יותר, בהשוואה לילדים ללא תיעוד של זיהום בשפעת.

החוקרים מציינים כי ממצאים אלו עולים בקנה אחד עם מחקרים קודמים, בקנה מידה קטן יותר ומדגישים את חשיבות חיסון שגרתי של ילדים כנגד נגיף השפעת.

Arch Pediatr Adolesc Med. Published online February 7, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה