אלרגיה

ניסויים מוקדמים בחיסון תוך-אפי נגד שפעת מעלים תוצאות מעודדות (Clin Infect Dis)

על-פי דיווח שפורסם לאחרונה מתן חיסון חי מוחלש נגד שפעת דרך האף יעיל ובטוח לשימוש באנשים בגיאלי 5-49 שנים ואולי גם באחרים.

החוקרים מסבירים כי חיסון ה-cold-adapted influenza (ה-CAIV-T) מיועד למניעת שפעת A ושפעת B באנשים בריאים בגילאי 5-49 שנים והוא ניתן לתוך האף באמצעות תרסיס.

החוקרים תימצתו את המידע הזמין אודות יעילות חיסון ה-CAIV-T באוכלוסית היעד שלו ובתת-קבוצות אחרות.

החוקרים מדווחים כי החיסון נראה בטוח בילדים בגילאי 5-17 שנים, אך ישנו סיכון מוגבר להופעת אסטמה ו/או מחלה ריאקטיבית של דרכי האויר בילדים בגילאי 12-59 חודשים שקיבלו את החיסון. אנליזה נפרדת של תת-קבוצה מצאה כי בילדים בגילאי 36-59 חודשים לא קיים סיכון מוגבר.

במבוגרים, החיסון נקשר רק לעליה בהופעת נזלת וכאב גרון.

בילדים סיפק החיסון התוך-אפי כמעט 90% הגנה מפני שפעת שאומתה באמצעות תרבית. החיסון נמצא יעיל גם בהפחתת ה-febrile illness עם השימוש באנטיביוטיקה, ה-febrile otitis media עם השימוש באנטיביוטיקה, מספר ימי ההעדרות מהמעון/הגן/בית הספר, ומספר הביקורים אצל הרופא בשל המחלה.

החוקרים מציינים כי בקרב מבוגרים, לא הפחית מתן החיסון את השכיחות הכללית של כל febrile illness, אך הופיעו ירידות משמעותית ב-febrile illness החמורות, וב-febrile upper respiratory tract illness.

אולם מבוגרים בגילאי 18-49 שנים לא חוו ירידה משמעותית בכל febrile illness שהיא.

באנליזות של קבוצות שונות נמצא החיסון יעיל בכל קבוצות הגיל בילדים ויעילות החיסון לא התשנתה משמעותית בין אנשים בגילאי 18-49 שנים ואנשים מעל גיל 50 שנים.

החוקרים מסכמים כי CAIV-T מהווה כלי חדש ויעיל במניעת שפעת באנשים בריאים בגילאי 5-49 שנים, אולם, יש צורך באיסוף מידע נוסף לפני אישור השימוש בילדים מתחת לגיל 5 שנים או במבוגרים מעל גיל 50 שנים.

במאמר תגובה מצורף מצוין כי למרות שמחקרים במבוגרים הראו כי CAIV-T יעיל בהשוואה לפלצבו, לא הובנו מנגנוני ההגנה ולא הובנה ההגנה המסופקת על-ידי CAIV-T בהשוואה לחיסון המסורתי התלת-ערכי שעבר אינאקטיבציה.

עוד נכתב כי הבנת המנגנונים בהם נוצרת ההגנה תסייע להגדרה סופית של אופן השימוש ב-CAIV-T.

Clin Infect Dis 2004;39:920-927,928-929.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה