לאחר שה-FDA האמריקאי דרש שמוצרי דגנים יועשרו בחומצה פולית (folic acid) ב-1996, שיעור מקרי התמותה משבץ ירד פי 3, מדווחים חוקרים בכנס של ה- American Heart Association שנערך השבוע בסן-פרנסיסקו.
העשרת מזונות בחומצה פולית נועדה להפחית את שכיחותם של מומים מולדים בצינור העצבי. החוקרים שיערו שצריכה תזונתית מוגברת של פולאט תפחית את ריכוז ה- homocysteine בדם, שבריכוז גבוה מהווה גורם סיכון למחלות קרדיו-וסקולריות ושבץ. לפיכך, הם השוו את שיעורי התמותה השנתיים משבץ ומחלות קרדיו-וסקוריות במטופלים מעל גיל 40 בין השנים 1994 ל- 1996 ו-1998 ל-2000.
בממוצע, שיעור התמותה משבץ היה נמוך ב- 10% עד 15% בתקופת המחקר המאוחרת בכל קבוצות הגיל וההשתייכות האתנית. במשך תקופת המחקר המוקדמת, לפני ההעשרה בחומצה פולית, שיעור התמותה משבץ ירד בכ- 1%, בהשוואה ל- 4.5% לשנה לאחר 1997.
הירידה המואצת בשיעור התמותה משבץ נשמרה למרות מגמה של החמרה בשכיחות עישון, יתר לחץ דם, סוכרת ורמות כולסטרול בדם. שיעור התמותה ממחלות קרדיו-וסקולריות פחת אף הוא במספר תת-קבוצות, אך לא נמצאה השפעה משמעותית באוכלוסיה הכללית.
החוקרים מסכמים שסוג כזה של התערבות משפיע על האוכלוסיה בכללה ללא הבדלים, אתניים, חברתיים או כלכליים.



תגובות רוצה להצטרף לדיון?
יש להתחבר כדי להגיב.
התחבראין תגובות עדיין. היה הראשון להגיב!