העשרת חומצה פולית מפחיתה סיכון למומי לב מולדים (Circulation)

העשרת מוצרי מזון בחומצה פולית מפחיתה את הסיכון למומי לב מולדים מסוימים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Circulation.

החוקרים מדווחים על ירידה בשכיחות מומי לב מולדים, שאינם על-רקע הפרעות כרומוזומאליות, בהיקף של 11% לאחר שבקנדה החלו בתכנית העשרה מזון בחומצה פולית בשנת 1998. הממצאים מדגישים את חשיבות תוספי חומצה פולית בתקופה שלפני הפריה.

במחקרם בחנו החורים את כל לידות החי ולידות מת בשבוע 20 והילך, כולל הפסקות הריון בשלב מאוחר, בין השנים 1990-2011 בקנדה (למעט קוויבק ומניטובה). הם תקננו לשינויים עם הזמן בגיל האם, סוכרת קדם-הריונית, רעלת היריון, לידות מרובות והפסקת היריון. הם מדווחים על נתונים אודות קרוב ל-6 מיליון לידות, לידות מת והפסקות היריון, כולל 72,591 מקרים של מומי לב מולדים בלידה ובמהלך הינקות. ניתוח הנתונים התמקד ב-66,980 מקרים של מומי לב, שאינם על-רקע הפרעות כרומוזומאליות.

בסיכומו של דבר, תועדו 12.3 מקרים של מומי לב מולדים לכל 1,000 לידות. תוספי חומצה פולית לוו בירידה במומי Conotruncal (יחס שיעורים מתוקן של 0.73), קוארקטציה של אבי העורקים (יחס שיעורים מתוקן של 0.77), פגם במחיצה הבין חדרית (יחס שיעורים מתוקן של 0.85) ופגם במחיצה הבין-פרוזדורית (יחס שיעורים מתוקן של 0.81).

עם זאת, לא זוהתה ירידה משמעותית במומי לב אחרים.

החוקרים כותבים כי אעפ”י שהעשרת מזון בחומצה פולית נועדה בעיקר להפחתת מומים בצינור העצבים, ההתערבות ברמת האוכלוסיה עשויה גם להשפיע לטובה על סוגים מסוימים של מומי לב מולדים, שבאופן מצטבר, הם נפוצים יותר.

Circulation 2016

לידיעה במדסקייפ

תגובות רוצה להצטרף לדיון?

אין תגובות עדיין. היה הראשון להגיב!

מאמרים

כניסת צוות רפואי

הכניסה לאתר מותרת אך ורק לצוות הרפואי

לקבלת קוד אימות לנייד ולמייל, יש למלא את כתובת המייל ואת מספר הטלפון שלך

עדיין לא נרשמת? באפשרותך לבצע רישום כאן