בכתב העת Menopause מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי ירידה במשקל כחלק משינוי הרגלי התזונה עשויה להביא להקלה משמעותית בתסמינים וזו-מוטוריים בנשים לאחר-מנופאוזה.
במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון אם התערבות תזונתית שנועדה להביא להפחתת צריכת שומן והגדלת צריכת פירות, ירקות ודגנים מלאים, וירידה במשקל, הביאו להקלה בתסמינים וזו-מוטוריים (גלי חום או הזעות לילה) בנשים לאחר מנופאוזה.
מדגם המחקר כלל למעלה מ-17,000 נשים לאחר-מנופאוזה, בגילאי 50-79 שנים, שלקחו חלק במחקר Women’s Health Initiative Dietary Modification ולא נטלו טיפול הורמונאלי חליפי.
מניתוח המשתנים עם תקנון בו-זמני להתערבות ולשינוי במשקל הגוף, עלה כי הקצאה להתערבות תזונתית בהשוואה לקבוצת הביקורת, הביאה להקלה בתסמינים וזו-מוטוריים בנשים לאחר-מנופאוזה. בנוסף, בנשים עם תסמינים אלו, שירדו 4.5 ק”ג ומעלה (יחס סיכויים של 1.23) או איבדו למעלה מ-10% ממשקל הגוף הבסיסי שלהן (יחס סיכויים של 1.56) מתחילת המחקר ועד לאחר שנה אחת, הסיכוי להיעלמות תסמינים וזו-מוטוריים הייתה גבוהה יותר משמעותית, בהשוואה לאלו ששמרו על משקל גופן.
מהערכת ההשפעה על המפרקים של ההתערבות התזונתית והירידה במשקל מצאו החוקרים כי בהשוואה לנשים בקבוצת הביקורת, ששמרו על משקל גופן, בנשים שאיבדו למעלה מ-10% ממשקל גופן כחלק מההתערבות (יחס סיכויים של 1.89), אך לא כחלק מקבוצת הביקורת (יחס סיכויים של 1.40), הסיכוי להיעלמות תסמינים וזו-מוטוריים הייתה הרבה יותר גבוהה, למרות ששתי הקבוצות לא היו שונות משמעותית זו מזו. עוד מצאו החוקרים קשר בין ירידה גדולה במשקל הגוף (למעלה מ-10 ק”ג) ובין היעלמות תסמינים וזו-מוטוריים בדרגה בינונית/חמורה.
החוקרים מסכמים וכותבים כי ירידה במשקל כחלק משינוי תזונתי כולל עשויה לסייע בהקלה והעלמת גלי חום והזעות לילה בנשים לאחר-מנופאוזה.
Menopause. 2012;19(9):980-988








תגובות רוצה להצטרף לדיון?
יש להתחבר כדי להגיב.
התחבראין תגובות עדיין. היה הראשון להגיב!