Fibromyalgia

מנהל המזון והתרופות האמריקאי העניק מעמד מסלול מואץ לבחינת Cyclobenzaprine לטיפול בפיברומיאלגיה (מתוך הודעת חברת Tonix Pharmaceuticals)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הודיע על הכנסת Cyclobenzaprine לבחינה במסלול מואץ של הטיפול בחולים עם פיברומיאלגיה, כך על-פי הודעה לעיתונות של יצרנית התרופה.

ההחלטה הנוכחית של הסוכנות בנוגע לטבלייה התת-לשונית מבוססת על תוצאות מחקר RESILIENT בשלב 3, מהן עלה כי התרופה הפומית הפחיתה משמעותית את הכאב היומי לעומת פלסבו בחולים עם פיברומיאלגיה.

המסלול המואץ של מנהל המזון והתרופות האמריקאי מיוד להאיץ בחינת טיפולים שנועדו לשמש למצבים חמורים ללא מענה רפואי, כאשר מטרת העל הינה להביא לכך שתרופות חדשות יהיו זמינות למטופלים מוקדם יותר. חברות שהתרופות שלהן קיבלו מעמד זה יכולות לקיים אינטראקציות תדירות יותר עם מנהל המזון והתרופות האמריקאי במהלך שלבי הפיתוח הקליני.

מנתונים נוספים ממחקר RESILIENT עלה כי Cyclobenzaprine השיג לא רק את התוצא העיקרי – הפחתת כאב יומי לעומת פלסבו (p<0.001) – אלא גם את כל ששת תוצאי הסיום המשניים, כולל שיפור איכות שינה, הפחתת עייפות ושיפור כולל בתסמינים ותפקוד משנית לפיברומיאלגיה (P=0.001 בכל המקרים).

טרם מחקר RESILIENT, חברת התרופות הודיעה במרץ 2022 כי התרופה לא הובילה לירידה מובהקת סטטיסטית בכאב משנית לפיברומיאלגיה לעומת פלסבו במחקר RALLY בשלב 3. עוד לפני מחקר זה, מחקר RELIEF בשלב 3, אשר הושלם בדצמבר 2020, מצא כי Cyclobenzaprine השיג את התוצא העיקרי שהוגדר מראש של הקלה בכאב יומי לעומת פלסבו (p=0.01) וכן הדגים יעילות כנגד תוצאי סיום משניים עיקריים.

הן במחקר RESILIENT והן במחקר RELIEF, תופעות הלוואי הנפוצות ביותר משנית לטיפול כללו תחושת נימול בלשון או בפה באתר הטיפול, כאשר תוארו כתופעות זמניות הקשורות למינון, חלפו עצמונית ומעולם לא דורגו כחמורות, כאשר במקרים נדירים בלבד אלו הובילו להפסקת הטיפול.

מתוך הודעת חברת Tonix Pharmaceuticals

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה