האם יש תועלת למתן וויטמין E בטיפול באי-ספיקת לב? (Circulation)

מניתוח חדש של נתוני מחקר Women’s Health Study עולה כי מתן תוספי וויטמין E לנשים בריאות אינו מביא להפחתת או העלאת הסיכון לאי-ספיקת לב, כפי שעלה ממספר מחקרים קודמים. הוספת וויטמין E הפחיתה את הסיכון להתפתחות אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור, אך תוצאות אלו דורשות מחקרים גדולים יותר בנושא.

החוקרים מדגישים כי יש להתייחס לממצאים בזהירות, מאחר שמדובר בניתוח לפי תתי-קבוצות, שהתבסס על מספר קטן של מקרי אי-ספיקת לב, עם זאת, אין ספק כי הדבר מצדיק עריכת מחקרים נוספים בנושא לדבריהם, אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור, בה מדובר בהפרעה בתפקוד הדיאסטולי או הפרעה ברלקסציה, מהווה כמחצית מכלל המקרים של אי-ספיקת לב.

בניתוח הנוכחי נכללו קרוב ל-40,000 נשים בריאות, בגילאי 45 ומעלה, ובמהלכו ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של מתן וויטמין E במינון 600 IU, פעם ביומיים, במסגרת מניעה ראשונית. במהלך חציון של 10.2 שנים, תועדו 220 אירועים חדשים של אי-ספיקת לב, כולל 106 בחולים שחולקו באקראי לטיפול בוויטמין E ו-114 חולים שחולקו לטיפול בפלסבו. מניתוח רב-משתנים עלה כי אין קשר בין תוספת וויטמין E ובין אי-ספיקת לב (p=0.59). נמצא קשר בין מתן וויטמין E והפחתה של 41% בסיכון להתפתחות אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה תקין (p=0.02).

החוקרים מציינים כי מחקרים קודמים הציעו כי עקה חמצונית משחקת תפקיד מסוים בהפרעה דיאסטולית וכי תוספי נוגדי-חמצון, דוגמת וויטמין E, עשויים לשפר את התפקוד הדיאסטולי. עם זאת, לאור העדר התועלת של וויטמין E על תוצאות אי-ספיקת לב במסגרת מניעה ראשונית, הם קובעים כי יש להתמקד באמצעים אחרים שהוכחו להפחתת הסיכון לאי-ספיקת לב, כולל איזון הדוק של לחץ הדם ומניעה ראשונית של מחלת לב כלילית.

בשלב זה, מסך העדויות בנושא עולה כי אין תמיכה למתן תוספי ויטמין E להפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם.

Circulation 2012

לידיעה במדסקייפ

תגובות רוצה להצטרף לדיון?

אין תגובות עדיין. היה הראשון להגיב!

מאמרים

טיפול באי ספיקת לב

טיפול באי ספיקת לב

מערכת האתר
מערכת האתר
אין תגובות|15/11/2022

גולש יקר ! ידיעה זו מיועדת לסגל הרפואי בלבד ואינה

כניסת צוות רפואי

הכניסה לאתר מותרת אך ורק לצוות הרפואי

לקבלת קוד אימות לנייד ולמייל, יש למלא את כתובת המייל ואת מספר הטלפון שלך

עדיין לא נרשמת? באפשרותך לבצע רישום כאן