Abdominal pain

טיפול משולב ב-Relugolix משפר תפקוד ואיכות חיים בנשים עם אנדומטריוזיס (Fertil Steril)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Fertility & Sterility עולה כי טיפול משולב ב- Relugolix עם Estradiol ו-Norethisterone Acetate מלווה בירידה בכאב משנית לאנדומטריוזיס לאורך עד 104 שבועות, לצד שיפור בתפקוד ואיכות חיים בריאותית.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את ההשפעה של טיפול משולב ב- Relugolix, הכולל Relugolix במינון 40 מ”ג, Estradiol במינון 1 מ”ג ו-Norethisterone Acetate במינון 0.5 מ”ג למשך עד שנתיים במחקר הארכה ארוך-טווח SPIRIT על התפקוד ואיכות החיים הבריאותית לפי שאלון EHP-30 (או Endometriosis Health Profile) ואת הקורלציה בין שינויים באיכות החיים ובין שיפור בדיסמנוריאה וכאב אגני שאינו בזמן ווסת.

במחקר ההארכה ארוך-טווח של מחקרי SPIRIT התמקדו החוקרים בנשים לפני מנופאוזה עם כאב משנית לאנדומטריוזיס בדרגה בינונית-עד-חמורה, אשר השלימו בעבר את מחקרי SPIRIT והתאימו לקחת חלק בשלב הארכה בן 80 שבועות במהלכו כל הנשים קיבלו טיפול משולב ב- Relugolix, Estradiol ו-Norethisterone Acetate.

מדגם המחקר כלל 277 נשים שקיבלו טיפול משולב על-בסיס Relugolix, ממוצע הריבועים הפחותים של מדד כאב לפי EHP-30 השתפר ב-57.8% (שינוי ממוצע ריבועים פחותים של 32.8%-) לאחר 24 שבועות, ב-66.4% (שינוי בממוצע ריבועים פחותים של 37.7%-) לאחר 52 שבועות וב-72.2% (שינוי ממוצע ריבועים פחותים של 41.3%-) לאחר 104 שבועות.

שיעור הנשים עם שיפור משמעותי קלינית במדדי כאב לפי EHP-30 עמד על 75.9% לאחר 24 שבועות, 83.6% לאחר 52 שבועות ו-88.6% לאחר 104 שבועות.  בדומה, תועד שיפור במדד הכולל ובמדדים אחרים של EHP-30.

הממצאים מצביעים על קורלציה חיובית בין שינויים בדיסמנוריאה/כאב אגני שלא בזמן ווסת ובין כלל מדדי EHP-30.

ממצאי המחקר מצטרפים לתוצאות מחקרי SPIRIT, שהראו כי טיפול משולב על-בסיס Relugolix מפחית משמעותית דיסמנוריאה, כאב אגני שלא בזמן ווסת ודיספראוניה בנשים לפני-מנופאוזה עם כאב משנית לאנדומטריוזיס. מהנתונים עולה כי Relugolix לווה בירידה ממושכת במדדי כאב ובשיפור באיכות החיים הבריאותית של נשים עם אנדומטריוזיס.

Fertil Steril, Jun 19, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה