אימונותרפיה צריכה להינתן אחרי כימורדיותרפיה בסרטן ריאות מסוג תאים קטנים (ASTRO)

ריאות
מחקר חדש מראה כי עיתוי מתן האימונותרפיה חשוב כשניתן בשילוב עם כימורדיותרפיה בסרטן ריאות מסוג תאים קטנים בשלב מוגבל, כך הוצג בכנס ASTRO 2024

מחקר חדש מראה כי עיתוי מתן האימונותרפיה חשוב כשניתן בשילוב עם כימורדיותרפיה בסרטן ריאות מסוג תאים קטנים בשלב מוגבל. הניסוי הקליני מפאזה 3, NRG-LU005, לא מצא יתרון הישרדותי משמעותי בקרב מטופלים שקיבלו atezolizumab בו-זמנית עם כימורדיותרפיה לעומת אלו שקיבלו כימורדיותרפיה בלבד.

ממצאים אלו מתיישבים עם תוצאות מחקר ADRIATIC, שמצא כי התחלת טיפול ב-durvalumab מספר שבועות לאחר סיום הכימורדיותרפיה האריכה את חציון ההישרדות הכללית ב-22.5 חודשים לעומת כימורדיותרפיה בלבד.

ד”ר קריסטין היגינס, החוקרת הראשית, מסבירה כי ההקרנות, הידועות כמדכאות מערכת חיסון, כנראה דיכאו את התגובה החיסונית הנדרשת לפעילות ה-atezolizumab. היא מדגישה כי “אנחנו צריכים לתת אותה לאחר השלמת הכימורדיותרפיה”.

במחקר הנוכחי, 544 מטופלים חולקו אקראית לקבלת כימורדיותרפיה בלבד או בשילוב עם atezolizumab. לאחר 3 שנים, שיעור ההישרדות הכללית היה 44.7% בקבוצת ה-atezolizumab לעומת 50.3% בקבוצת הביקורת, ללא הבדל סטטיסטי משמעותי.

המחקר מצא כי מתן הקרנות פעמיים ביום במקום פעם אחת שיפר את ההישרדות, ללא קשר לקבלת atezolizumab. בקרב 47.2% מהמטופלים שקיבלו הקרנות פעמיים ביום, חציון ההישרדות הכללית היה 35.4 חודשים לעומת 28.3 חודשים באלו שקיבלו הקרנות פעם ביום.

ד”ר היגינס סיכמה כי הקרנות פעמיים ביום “צריכות להיחשב כבחירת ההקרנה האופטימלית למטופלים עם סרטן ריאות מסוג תאים קטנים בשלב מוגבל” כדי לתת למטופלים “את הסיכוי הטוב ביותר”.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה