מנהל המזון והתרופות האמריקאי עדכן את ההתוויה למתן טיפול בקולכיצין נוזלי (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הודיע על עדכון התוויות המאושרת למתן טיפול פומי בתכשיר קולכיצין נוזלי (Gloperba) ומאפשר מתן מינון מדויק לאוכלוסיות חולים בסיכון, אמצעי המאפשר הפחתת הסיכון לרעילות חמורה, דוגמת ליקוי כלייתי.

המומחים מסבירים כי Gloperba הינה הפורמולה הנוזלית היחידה של קולכיצין למניעת התלקחות גאוט אקוטית המאושר ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי. כעת ניתן להתאים את המינון לחולים בסיכון וכך להפחית את הסיכון לרעילות חמורה.

למעלה מ-70% מחולי גאוט סובלים ממחלת כליות כרונית וחלק גדול מהם סובלים מהפרעת במערכת העיכול ולכן נדרשים למינונים נמוכים יותר של קולכיצין, בהשוואה למינון הסטנדרטי של 0.6 מ”ג בטבליה או קפסולה. כעת אנשי הצוות הרפואי יכולים לטפל בבטחה וביעילות בחולים אלו במינונים נמוכים מ-0.6 מ”ג פעם או פעמיים ביום, המינון המקובל כטיפול מונע.

מחברת התרופות נמסר כי בניגוד לפורמולות אחרות של קולכיצין, Gloperba מאפשר הפחתת מינון יומי בחולים עם ליקוי כלייתי חמור (0.3 מ”ג/יום).

המינון המומלץ של Gloperba הינו 0.6 מ”D פעם או פעמיים ביום במבוגרים ומתבגרים והמינון המקסימאלית המומלץ הינו 1.2 מ”ג ביום. התרופה מכילה 0.12 מ”ג של קולכיצין לכל מיליליטר. בקרב חולים המטופלים במינונים נמוכים מ-0.6 מ”ג ניתן לצפות כי בקבוק אחד של Gloperba יספק מענה לתקופה של מעל 30 ימים.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה