תוצאות מאכזבות ל-Trilaciclib לטיפול בסרטן שד גרורתי שלילי לקולטנים להורמונים (מתוך הודעת חברת G1 Therapeutics)

הוספת Trilaciclib לטיפול כימותרפי לא הובילה לשיפור הישרדות כוללת בנשים עם סרטן שד גרורתי שלילי לשלושת הקולטנים להורמונים, כך עולה מתוצאות מחקר PRESERVE 2, כפי שדווח ע”י יצרנית התרופה.

המומחים מסבירים כי Trilaciclib הינו מעכב CDK4/6 המאושר בארצות הברית להפחתת שיעורי דיכוי מח עצם על-רקע כימותרפיה בחולים עם סרטן ריאות מסוג SCLC (או Small Cell Lung Cancer) בשלב נרחב.

מחקר PRESERVE 2 הינו מחקר אקראי שכלל 187 נשים עם סרטן שד גרורתי ושלילי לשלושת הקולטנים להורמונים. החוקרים בחנו את היעילות והבטיחות של Trilaciclib לפני טיפול כימותרפי ב-Gemcitabine/Carboplatin.

מהתוצאות עולה כי אין תועלת מבחינת הישרדות כוללת למתן Trilaciclib עם כימותרפיה לעומת טיפול כימותרפי בלבד (חציון של 17.4 חודשים לעומת 17.8 חודשים; יחס סיכון של 0.91).

החוקרים מדווחים על שיפור מספרי קטן בהישרדות הכוללת עם Trilaciclib בחולים עם מחלה חיובית ל-PD-L1 ובאלו עם מחלה שלילית ל-PD-L1; עם זאת, בשני המקרים לא הודגם הבדל מובהק סטטיסטית.

פרופיל הבטיחות של Trilaciclib תאן לזה שתואר במחקרים קודמים ולא תועדו סוגיות בטיחות חדשות לאורך תקופת המחקר.

מחברת התרופות נמסר כי התוצאות המפתיעות ממחקר PRESERVE 2 מדגישות את האתגרים הכרוכים בפיתוח טיפולים חדשים כנגד סרטן שד שלילי לשלושת הקולטנים. בחברה מאוכזבים מהתוצאות לפיהן התרופה לא הובילה להשגת התועלת הצפויה.

מתוך הודעת חברת G1 Therapeutics

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה