הנציבות האירופית אישרה את משלב Capivasertib עם Fulvestrant לטיפול בסרטן שד מתקדם (מתוך הודעת הנציבות האירופית)

הנציבות האירופית (European Commission) הודיעה על אישור משלב Capivasertib (טרוקאפ) עם Fulvestrant (פסלודקס) לטיפול בנשים עם סרטן שד חיובי לקולטנים לאסטרוגן, שלילי ל-HER2, מתקדם-מקומית או גרורתי עם שינויים ב-PIK3CA, AKT1 ו/או PTEN, לאחר עדות להישנות או התקדמות מחלה תחת טיפול הורמונאלי.

המומחים מסבירים כי סרטן שד הינה המחלה הממארת הנפוצה ביותר בנשים ברחבי אירופה, כאשר בשנת 2022 תועדו 604,900 מקרים וכ-160,000 מקרי תמותה.

כ-70% מגידולי השד בבני אדם מבטאים קולטנים לאסטרוגן ו/או פרוגסטרון, כאשר הקולטנים לאסטרוגן מהווים את המרכיב העיקרי התורם להתפתחות הממאירות. מוטציות ב-PIK3CA ו-AKT1 ושינויים ב-PTEN נפוצים ומתועדים בקרוב למחצית מהנשים עם סרטן שד מתקדם וחיובי לקולטנים להורמונים.

Capivasertib הינה מעכב AKT המכוון לחלבון המעודד ממאירות AKT. התרופה ננעלת בחלל בחלבון המטרה במטה לחסום את הפעילות המעודדת התפתחות ממאירות. הטיפול ניתן פומית בשילוב עם Fulvestrant, תכשיר המכוון באופן סלקטיבי כנגד הקולטן לאסטרוגן.

האישור הנוכחי של הנציבות האירופית התקבל לאחר עמדה חיובית של ועידת CHMP (או Committee for Medicinal Products for Humen Use) של סוכנות התרופות האירופית. עמדה זו מבוססת על תוצאות מחקר CAPitello-291 אשר פורסמו בכתב העת New England Journal of Medicine.

המחקר הרב-מרכזי כלל 708 נשים עם סרטן שד מתקדם-מקומית או גרורתי, חיובי לקולטנים להורמונים, שלילי ל-HER2, כולל 289 נשים עם שינויים במסלול AKT. בכל המקרים היה תיעוד היסטולוגי להישנות או התקדמות מחלה במהלך או לאחר טיפול במעכב ארומטז, עם או ללא מעכב CDK 4/6, ועד קו טיפול כימותרפי אחד כנגד מחלה מתקדמת.

הנשים חולקו באקראי ביחס 1:1 לקבלת משלב Capivasertib עם Fulvestrant או פלסבו עם Fulvestrant. תוצאי הסיום העיקריים המשולבים כללו הישרדות ללא-התקדמות בכלל המדגם ובאלו עם גידולים בהם תועד שינוי במסלול AKT. תוצאי סיום משניים כללו את ההישרדות הכוללת, שיעורי תגובה אובייקטיבית ובטיחות.

מהמחקר עלה כי משלב Capivasertib עם Fulvestrant הפחית את הסיכון להתקדמות מחלה או תמותה בהיקף של 50% בהשוואה למתן פלסבו עם Fulvestrant בנשים עם גידולים עם שינויים ב-PI3K, AKT1 או PTEN (יחס סיכון של 0.50, p<=0.001; חציון הישרדות ללא-התקדמות של 7.3 לעומת 3.1 חודשים).

פרופיל הבטיחות של משלב Capivasertib עם Fulvestrant תאם לדיווחים קודמים שבחנו את תוצאות משלב זה. אירועים חריגים שהובילו להפסקת הטיפול תועדו ב-13% מהנשים תחת Capivasertib, בהשוואה ל-2.3% מאלו בזרוע הפלסבו.

המומחים מציינים כי משלב Capivasertib עם Fulvestrant מצוי כעת תחת בחינה בסין ובמספר מדינות אחרות. בארצות הברית, יפן ומספר מדינות אחרות אושר משלב Capivasertib עם Fulvestrant להתוויות דומות.

מתוך הודעת הנציבות האירופית

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה