קרוב למחצית מהחולים עם Giant Cell Arteritis צפויים להפוגה עם טיפול ב-Upadacitinib (מתוך הודעת חברת AbbVie)

מהודעה לעיתונות מטעם חברת AbbVie אודות תוצאות מחקר חדש בשלב 3 עולה כי קרוב למחצית מהחולים עם אבחנה של Giant Cell Arteritis (או GCA) שטופלו ב- Upadacitinib(רינבוק) לצד הפחתת מינון סטרואידים הדרגתית השיגו הפוגה במחלה לאחר 52 שבועות.

ברקע למחקר החוקרים מסבירים כי GCA הינה מחלה דלקתית של עורקים גדולים, הפוגעת בעיקר במבוגרים וכיום ישנו רק טיפול אחד מאושר לשימוש, אשר לרוב ניתן עם סטרואידים.

מתוצאות מוקדמות של מחקר SELECT-GCA, מחקר רב-מרכזי, אקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, עלה כי 46% מהחולים שטופלו ב- Upadacitinib במינון 15 מ”ג פעם ביום, בשילוב עם הפחתת מינון סטרואידים הדרגתית לאורך 26 שבועות, השיגו הפוגה ממושכת, זאת בהשוואה ל-29% מאלו בזרוע הפלסבו ומשטר הפחתת מינון סטרואידים לאורך 52 שבועות (p=0.0019).

הטיפול ב- Upadacitinib מאושר כיום לשימוש בדלקת מפרקים שגרונית בדרגה בינונית-עד-חמורה, דלקת מפרקים פסוריאטית פעילה ומחלות אוטואימוניות. במחקר SELECT-GCA, בטיחות התרופה תאמה ברובה לזו שתוארה עם שימוש בטיפול התרופתי להתוויות המאושרות האחרות, ללא סוגיות בטיחות חדשות.

המחקר ענה גם על תוצאי הסיום המשניים העיקריים, כולל שיעור נמוך יותר של חולים בזרוע הטיפול עם לפחות התלקחות אחת, בהשוואה לחולים בזרוע הפלסבו (34% לעומת 56%, P=0.014).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בתועלת האפשרית של הטיפול הפומי ב- Upadacitinib בחולים עם אבחנה של GCA. מחברת התרופות נמסר כי בשלב זה דווח על התוצאות המוקדמות של מחקר SELECT-GCA ובהמשך בכוונתה לדווח על תקופה נוספת להערכת הבטיחות והיעילות של המשך מתן Upadacitinib לעומת הפסקת הטיפול וההשפעה על הפוגה לאורך זמן.

מתוך הודעת חברת AbbVie

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה