טיפול בסטרואידים ו-Remdesivir יעיל כטיפול בקורונה (Open Forum Infectious Diseases)

קורונה
מחקר חדש מראה כי התרופה האנטי-ויראלית Remdesivir וקורטיקוסטרואידים נקשרו לתוצאים טובים יותר בחולי COVID-19 שאושפזו ישירות במחלקה בבית חולים בהולנד

מחקר חדש מראה כי התרופה האנטי-ויראלית Remdesivir וקורטיקוסטרואידים נקשרו לתוצאים טובים יותר בחולי COVID-19 שאושפזו ישירות במחלקה בבית חולים בהולנד. המחקר הארצי, בהובלת חוקרי אוניברסיטת אמסטרדם, כלל 5,643 חולי COVID-19 שאושפזו ב-11 בתי חולים במהלך ארבעה גלי מגיפה, מ-27 בפברואר 2020 ועד 31 בדצמבר 2021. החולים קיבלו Remdesivir, קורטיקוסטרואידים, התרופה נגד מלריה הידרוקסיכלורוקין, אנטגוניסטים של אינטרלוקין-6 (IL-6), או שילובים שלהם; יש לציין כי חולים ביחידה לטיפול נמרץ (ICU) לא קיבלו Remdesivir.

במהלך ארבעת גלי הקורונה, הגיל החציוני הכולל ירד מ-67 ל-64 שנים, ושיעורי התמותה בבית החולים ירדו מ-21% ל-15%. מתוך 5,187 החולים שאושפזו ישירות במחלקה, הגיל החציוני היה 66 שנים, 59% היו גברים, 13% אושפזו מאוחר יותר בטיפול נמרץ, ו-17% מתו בבית החולים. הגיל החציוני ב-456 החולים שאושפזו ישירות לטיפול נמרץ היה 65 שנים, 75% היו גברים, 26% מתו בטיפול נמרץ, ו-33% מתו במהלך האשפוז. בקרב חולים שאושפזו ישירות למחלקה, Remdesivir נקשר לשיעור גבוה יותר של שחרור בבית החולים בתוך 29 ימים (HR, 1.16), וקורטיקוסטרואידים היו קשורים בסבירות נמוכה יותר למוות בבית החולים (HR, 0.81) ולמוות עד 12 שבועות (HR, 0.84). Hydroxychloroquine היה קשור לסיכון מוגבר למוות (HR, 1.54), והתוצאות של אנטגוניסטים ל-IL-6 לא היו חד-משמעיות.

לעומת זאת, בחולים שאושפזו ישירות לטיפול נמרץ, הידרוקסיכלורוקין, קורטיקוסטרואידים ואנטגוניסטים של IL-6 לא היו קשורים לסיכון נמוך יותר למוות או לשחרור בחיים בבית החולים. יש לציין כי החוקרים הזהירו ששינויים בגרסאות ה-SARS-CoV-2, מצב חיסון המטופל נגד COVID-19 ושימוש בהנשמה לא פולשנית ובטיפול בחמצן באף בזרימה גבוהה במהלך המחקר השפיעו ככל הנראה על תוצאות המחקר והשפעות הטיפול.

לכתבה ב-CIDRAP

למאמר ב- Open Forum Infectious Diseases

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה