טיפול ב-Sepetaprost אינו-נחות בהשוואה ל-Timolol להפחתת לחץ תוך-עיני (מתוך כנס ה- American Academy of Ophthalmology)

עין

טיפול ב- Sepetaprost פעם ביום אינו נחות בהשוואה לטיפול ב-Timolol פעמיים ביום להפחתת לחץ תוך-עיני בחולים עם גלאוקומה ראשונית פתוחת-זווית או יתר לחץ תוך-עיני, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו במהלך כנס מטעם ה-American Academy of Ophthalmology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Sepetaprost הינו פרו-תרופה ניסיונית חדשה המכוונת כנגד שני קולטנים לפרוסטגלנדינים, FP ו-EP3.

מחקר ANGEL-2 הינו מחקר אקראי ומבוקר להערכת Sepetaprost ב-162 חולים עם גלאוקומה ראשונית פתוחת-זווית או יתר לחץ תוך-עיני, בהשוואה ל-Timolol ב-161 חולים אשר ניתן למשך 3 חודשים. תוצאי היעילות העיקריים כללו העדר-נחיתות של Sepetaprost לעומת Timolol, עם הבדל בין התרופות בממוצע לחץ תוך-עיני בשל עד 1.5 מ”מ כספית בתשע נקודות זמן ספציפיות (8 בבוקר, 10 בבוקר ו-4 אחרי הצהריים לאחר שבועיים, שישה שבועות ושלושה חודשים) והבדל של עד 1 מ”מ כספית במהלך לפחות חמש מתשע נקודות הזמן, וכן לבחון את העדיפות של Sepetaprost לעומת Timolol, כולל העדר הבדל בלחץ תוך-עיני בין שתי התרופות בכל תשע נקודות הזמן.

החוקרים מדווחים כי תועדה ירידה בלחץ תוך-עיני בזרוע הטפול ב- Sepetaprost לאחר שבועיים, עם הפחתה יציבה בלחץ תוך-עיני לאורך תקופת המחקר.

הטיפול ב- Sepetaprost היה לא-נחות בהשוואה ל-Timolol בכל נקודות הזמן הספציפיות והיה עדיף על הטיפול בחסם ביתא בשעה 4 אחה”צ לאחר שבועיים, שישה שבועות ושלושה חודשים.

שיעור האירועים החריגים עמד על 22.4% בכלל החולים במחקר, כאשר כלל האירועים היו בדרגת חומרה קלה או בינונית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי Sepetaprost עשוי לשמש כטיפול יעיל לטיפול בחולים עם לחץ תוך-עיני מוגבר, אך לא כל החולים צפויים להגיב לטיפול התרופתי.

מתוך כנס ה- American Academy of Ophthalmology

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה