סיכון מוגבר לאירוע מוחי בשנה הראשונה לאחר אבחנה של מחלה ממארת (Front Neurol)

במאמר שפורסם בכתב העת Frontiers in Neurology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי שיעורי היארעות אירוע מוחי בשנה הראשונה לאחר אבחנה חדשה של ממאירות עומדים על 1.4%, עם סיכון גבוה יותר לאירוע מוחי איסכמי בהשוואה לדימום תוך-מוחי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חולים עם אבחנה חדשה של ממאירות נכללים באוכלוסייה בסיכון הגבוה ביותר לאירוע מוחי. מטרתם כעת הייתה להשלים סקירה שיטתית ומטה-אנליזה להערכת היארעות אירועים מוחים בשנה הראשונה לאחר אבחנה חדשה של מחלה ממארת.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי MEDLINE ו-EMBASE בין ינואר 1980 ועד יוני 2021 לזיהוי מחקרים תצפיתיים שכללו מבוגרים עם אבחנה חדשה של מחלה ממארת מכל סוג, למעט ממאירות עורית שאינה מלנומה, אשר כללו נתונים אודות היארעות אירוע מוחי לאחר שנה אחת.

החיפוש במאגרים הרפואיים הוביל לזיהוי 12,083 מחקרים; מהם 41 נכללו בסקירה והחוקרים בחנו את הנתונים אודות 2,552,121 חולים עם סרטן. ההיארעות המצטברת של אירועים מוחיים מכל סוג לאחר שנה אחת עמדה על 1.4% (רווח בר-סמך 95% של 0.9-2.2%), כאשר שיעורי היארעות אירוע מוחי איסכמי עמדו על 1.3% (רווח בר-סמך 95% של 1.0-1.8%) ושיעורי היארעות דימום תוך-מוחי ספונטאני עמדו על 0.3% (רווח בר-סמך 95% של 0.1-0.9%), עם הטרוגניות סטטיסטית גבוהה.

החוקרים קוראים להדריך חולי סרטן אודות הסיכון המוגבר לאירוע מוחי בעת האבחנה של המחלה הממארת. הם ממליצים להשלים מחקרים נוספים במטרה לבחון את הגישות הטובות ביותר למניעה ראשונית של אירועים מוחיים באוכלוסייה זו של חולים בסיכון גבוה.

 

Front Neurol, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה