טיפול באספירין מלווה בשיעורים גבוהים יותר של תרומבואמבוליזם ורידי תסמיני לאחר ניתוח להחלפת מפרק ברך או ירך (JAMA)

בהשוואה ל-Enoxaparin, טיפול באספירין מלווה בשיעורים גבוהים יותר של תרומבואמבוליזם ורידי תסמיני בתוך 90 ימים לאחר החלפה מלאה של מפרק ירך או ברך, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA.

החוקרים בחנו את התוצאות לאחר 90 ימים מניתוח החלפת מפרק ירך או ברך, כאשר 5,416 חולים חולקו באקראי לקבלת אספירין פומי במינון 100 מ”ג ביום לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק ירך ולמשך 14 ימים לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק ברך ו-3,787 חולים חולקו באקראי לקבלת Enoxaparin במינון 40 מ”ג בזריקה תת-עורית לאותו פרק זמן, כאשר חולים במשקל נמוך מ-50 ק”ג קיבלו Enoxaparin במינון של 20 מ”ג בלבד.

החולים גויסו מ-31 בתי חולים ברחבי אוסטרליה בתקופה שבין 20 באפריל, 2019, ועד 18 בדצמבר, 2020. התוצאים שנבחנו כללו את אירועי תרומבואמבוליזם ורידי תסמיני, תסחיף ריאתי ופקקת ורידים עמוקים מעל או מתחת לברך.

מהנתונים 90 ימים לאחר הניתוח עולה כי 256 חולים אובחנו עם תרומבואמבוליזם ורידי תסמיני, כולל 79 מקרים של תסחיף ריאתי, 18 מקרים של פקקת ורידים עמוקים מעל הברך ו-174 מקרים של פקקת ורידים עמוקים מתחת לברך. שיעור אירועי תרומבואמבוליזם ורידי תסמיני עמדו על 3.45% בקרב מטופלים באספירין ועל 1.82% בקרב מטופלים ב-Enoxaparin. הממצאים מעידים על עדיפות מובהקת סטטיסטית של Enoxaparin לעומת אספירין, כאשר ההבדל בשיעור אירועי תרומבואמבוליזם ורידי לא ענה על שולי העדר-נחיתות של 1%.

החוקרים כותבים כי למרות שמדובר במחקר העדר-נחיתות, התוצאות מעידות על עדיפות מובהקת סטטיסטית ל-Enoxaparin לעומת אספירין. הם מדגישים כי עיקר ההבדלים בין הקבוצות היה בשיעורי פקקת ורידים עמוקים מתחת לברך.

 

JAMA 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה