מסמך קונצנזוס אודות הטיפול התרופתי המונע וניהול אי-ספיקת לב (Med J Aust)

במאמר שפורסם בכתב העת Medical Journal of Australia מציגים מומחים הצהרת קונצנזוס מטעם רפאים מאוסטרליה אודות הטיפול התרופתי המונע וניהול חולי אי-ספיקת לב, כולל המלצות חדשות לטיפול על-סמך מחקרים עדכניים.

ההצהרה הנוכחית מהווה עדכון להנחיות לניהול וטיפול בחולי אי-ספיקת לב שפורסמו באוסטרליה בשנת 2018 וכוללות המלצות עדכניות לטיפול התרופתי על-בסיס מחקרים שפורסמו מאז.

להלן עיקרי ההמלצות במסמך הקונצנזוס:

  • יש להרחיב את השימוש בתרופות ממשפחת מעכבי SGLT-2 (או Sodium Glucose Cotransporter) למניעת אשפוזים בשל אי-ספיקת לב לחולים עם גורמי סיכון קרדיווסקולאריים מרובים, מחלת כליות כרונית עם אלבומינוריה, או מחלה קרדיווסקולארית טרשתית.
  • עדויות חדשות תומכות בשימוש באנטגוניסט לקולטן למינרלוקורטיקואידים, Finerenone, למניעת אי-ספיקת לב בחולים עם סוכרת מסוג 2 על-רקע מחלת כליות כרונית עם אלבומינוריה.
  • מעבר למעכבי ציר רנין-אנגיוטנסין (עדיפות ל-Angiotensin Receptor Neprilysin Inhibitor), מומלץ גם טיפול בחסמי ביתא, ואנטגוניסטים לקולטן למינרלוקורטיקואידים, מעכב SGLT-2 (Dapagliflozin או Empagliflozin) לכלל החולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד של חדר שמאל (מקטע פליטה של 40% ומטה). עדויות באיכות נמוכה יותר תומכות בטיפולים אלו בחולים עם מקטע פליטה ירוד מעט של חדר שמאל (מקטע פליטה של 41-49%).
  • הטיפול ב-Vericiguat, Omecamtiv Mecarbil, או טיפול תוך-ורידי בברזל (Ferric Carboxymaltose) בחולים עם חסר ברזל עשוי לסייע בחולים עם אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד של חדר שמאל.
  • יש לשקול טיפול ב-Empagliflozin בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל (50% ומעלה).

המומחים מציינים כי השינויים הבולטים במסמך הנוכחי בהשוואה להנחיות קודמות כוללות הרחבת השימוש במעכב ARNI בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד של חדר שמאל ומקטע פליטה ירוד באופן קל. השימוש במעכבי SGLT-2 הורחב והופך לטיפול מרכזי בחולי אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד של חדר שמאל, כאשר עוד ועוד עדויות תומכות בטיפול זה בחולי אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור או ירוד מעט.

 

Med J Aust. 2022 Aug 15;217(4):212-217

 

הערת מערכת:

אתם מוזמנים לסדרת הפודקאסטים על ניהול אי ספיקת לב בהנחיית ד”ר טוביה בן גל 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה