הקשר בין רעלת היריון ובין BPD בפגים (מתוך J Pediatrics)

ממחקר חדש שפורסם במהדורת 14 בדצמבר של Journal of Pediatrics עולה כי במידה ואישה שפיתחה רעלת היריון במהלך ההיריון יולדת בשלב מוקדם, היילוד מצוי בסיכון מוגבר ל-BPD (Bronchopulmonary Dysplasia).

לדברי החוקרים, הקשר הביולוגי בין רעלת היריון ומחלת ריאות כרונית נובע מפעילות נוגדת ייצור כלי דם חדשים. הם מסבירים כי בהדרגה אוספים עוד ועוד אינפורמציה אודות רעלת היריון, ומבינים כי מדובר במחלה של פעילות-יתר נגד ייצור כלי דם חדשים. מאחר שחומרים אנגיוגניים חשובים מאוד לעובר הבריא ולהתפתחות הריאות ביילוד, במקרים של רעלת היריון עם פעילות נוגדת ייצור כלי דם, תתכן פגיעה בהתפתחות הריאה, עם עליה בסיכון להתפתחות מחלת ריאות כרונית.

הממצאים החדשים עולים ממחקר פרוספקטיבי שכלל 107 תינוקות, שנולדו לאחר 23-32 שבועות היריון. 29 אימהות (27.1%) פיתחו רעלת היריון, שהוגדרה בנוכחות הופעה חדשה של יתר לחץ דם, בליווי פרוטאינוריה של לפחות 300 מ”ג ביממה.

27 יילודים (25.2%) פיתחו BPD. לאחר תקנון לכוריואמניוניטיס, גיל ההיריון, ממוצע סטיות התקן של משקל הלידה, ומשתנים ערפלנים אחרים, החוקרים תיעדו קשר בין רעלת היריון ובין עליה של פי 18.7 בסיכון ל-BPD.

החוקרים מסיימים וכותבים כי מהממצאים הללו עולה כי בתינוקות הנולדים בשלב מוקדם במהלך ההיריון תתכן תועלת בטיפול בחומרים פרו-אנגיוגניים, דוגמת VEGF, באימהות עם רעלת היריון.

J Pediatrics 2009

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה