מתוכנן סקר בינלאומי לבדיקת הטיפול ב-COPD באשפוז (מתוך כנס ה-ERS)

מאת ד”ר נגה ליפשיץ

בכנס השנתי של ה- European Respiratory Society (ERS) דיווחו חוקרים בריטיים על תחילתו של סקר בינלאומי, הכולל 18 מדינות ולמעלה מ-300 בתי חולים, על מנת להעריך את הטיפול הניתן באשפוז לחולים עם מחלה ריאתית חסימתית כרונית (Chronic obstructive pulmonary disease, COPD).

החוקרים הסבירו כי ההנחיות הנוכחיות לטיפול ב-COPD פותחו בשיתוף ה-ERS וה- American Thoracic Society. מטרת הסקר, ששמו ה- ה- European COPD Audit, היא להעריך את יישום ההנחיות בפועל, והסקר צפוי להתחיל בסוף חודש אוקטובר הקרוב.

איסוף הנתונים הקליניים צפוי להימשך 8 שבועות, ולאחר מכן מתכננים החוקרים לבצע מעקב אחר כל חולה למשך 90 יום מאשפוזו, כך שהם צופים שאיסוף הנתונים הכולל צפוי לארוך 5 חודשים לפחות. לאחר ניתוח הנתונים החוקרים מעוניינים להשוות בין כל מרכז רפואי לכלל המרכזים האחרים באותה מדינה ובכל אירופה.

בכנס החוקרים הדגישו את החשיבות של צמצום העלויות הכלכליות הכרוכות בטיפול ב-COPD, ובייחוד את צמצום האשפוזים בשל החמרות של המחלה. הם ציינו כי קיים קשר בין היעדר אבחנה רשמית של COPD ובין סיכון רב יותר לאשפוז בשל החמרת COPD, והוסיפו כי מתן טיפול אופטימאלי לחולים צפוי לצמצם את העלויות.

לדברי החוקרים, בבריטניה נערכו מספר סקרים לאומיים בנושא COPD. הסקרים האחרונים נערכו בשנים 2003 ו-2008, ומצאו כי בין בתי החולים השונים קיימת שונות בשיעורי התמותה, משך האשפוז ושיעור האשפוזים החוזרים. בנוסף נערכו סקרים דומים בספרד. החוקרים הסבירו כי הבדלים בתוצאות הספרדיות והבריטיות רומזים על שונות במאפייני החולים ובטיפול הניתן בין המדינות השונות.

החוקרים סיכמו כי הסקר הקרוב צפוי לשפר את הטיפול הניתן לחולי COPD ברחבי אירופה.

מתוך הכנס European Respiratory Society (ERS) 2010 Annual Congress, 2010.

לאתר ה- European COPD Audit

לידיעה במדסקייפ


הערת מערכת:

לדיון נוסף בנושא אתם מוזמנים לביה”ס ל-COPD

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה