חשיבות הטיפול המשולב בחולים הסובלים מכאב כרוני של הגב התחתון (BMJ)

ממחקר חדש שפורסם ב-BMJ עולה כי תכנית טיפול אינטגרטיבית לחולים הסובלים מכאב גב תחתון עשויה להפחית משמעותית את עלויות הטיפול, לצד שיפור התועלת של הטיפול ואיכות החיים והתפקוד של החולים.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את העלות והתועלת של תכנית טיפול משולבת בהשוואה לטיפול סטנדרטי בחולים הסובלים מכאבים כרוניים של הגב התחתון.

המחקר כלל 134 מבוגרים בגילאי 18-65 שנים, עם כותרת של כאב גב תחתון כרוני, ממרפאות ראשוניות ומרפאות שניוניות בהולנד, בין 2005-2009. 66 חולקו באקראי לטיפול משולב ו-68 לטיפול סטנדרטי.

טיפול אינטגרטיבי כלל התערבות במקום העבודה המבוססת על שינויים ארגונומיים, עם מעורבות של משגיח, ותכנית פעילות הדרגתית על-בסיס עקרונות טיפול קוגניטיבי התנהגותי. טיפול סטנדרטי ניתן ע”י רופאי משפחה ורופאים תעסוקתיים בהתאם להנחיות בהולנד.

יעד הסיום העיקרי היה משך הזמן עד לחזרה ממושכת לעבודה. QALY (Quality Adjusted Life Years) שימש כיעד סיום משני.

העלות הכוללת של טיפול משולב (13,165 יורו) הייתה נמוכה יותר מעלות הטיפול הסטנדרטי (18,475 יורו).  הטיפול המשולב השתלם מבחינת עלות תועלת בהשוואה לטיפול הסטנדרטי מבחינת חזרה לעבודה ורווח QALY. מניתוח עלות-תועלת עולה כי עבור כל יורו נוסף שהושקע בטיפול אינטגרטיבי צפוי החזר של 26 יורו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי תכנית טיפול אינטגרטיבית לחולים עם כותרת של כאב גב תחתון עשויה להפחית משמעותית את העלויות, להגדיל את התועלת של הטיפול, לשפר את איכות החיים ולשפר את התפקוד של החולים.

BMJ. 2010 Nov 30;341

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה